فوتبال دسته یک؛ قشقایی شیراز و مس کرمان مساوی شدند

  • 15 دی 1399 - 18:52
فوتبال دسته یک؛ قشقایی شیراز و مس کرمان مساوی شدند

دیدار تیم‌های شهدای قشقایی شیراز و مس کرمان در رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های کشور با نتیجه مساوی پایان یافت.

به گزارش ایرنا، در این بازی که از هفته هشتم این رقابت‌ها عصر دوشنبه در ورزشگاه پارس شیراز برگزار شد، هر ۲ تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند.

تیم شهدای قشقایی شیراز برای اینکه وضعیت خود را در جدول بهبود بخشد به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم داشت از این رو بازی را خیلی بهتر از حریفش آغاز کرد و بازیکنان آن بیش از هر چیز برای زدن گل بی تابی می‌کردند.

اما تیم مس کرمان که در رده سوم جدول جای داشت می دانست که حریفشان برای بُرد، خود را به آب و آتش خواهد زد از این رو احتیاط را پیشه کرد و با بستن خط دفاعی و نزدیک شدن هافبک‌ها به مدافعان به دنبال این بود که بر روی ضد حمله به گل دست یابد و بازیکنان این تیم چند بار خطرناک شدند و حتی گل مساوی را با همین روش به ثمر رساندند.

دقیقه ۱۲ بازی نخستین زنگ خطر را تیم میزبان با ارسال آزاد منش به صدا در آورد و توپ ارسالی این بازیکن ،عرض دروازه را طی کرد اما از مهاجمان قشقایی خبری نبود تا این توپ را تبدیل به گل کنند.

در ادامه برتری تیم میزبان و جنگندگی ۲ هافبک این تیم همچون مهدی داغر و مصطفی کیانی در میانه میدان عرصه را برای تیم مس تنگ کردند.

دقیقه ۲۱ بازهم میزبان بر روی یک کار تیمی صاحب فرصت گلزنی شدند، اما مرتضی سنجانکی بدون دقت توپ را به جایی زد که بیرانوند دروازه‌بان مس کرمان خوب جایگیری کرده بود، سنجانکی اگر توپ را به زاویه مخالف زده بود می‌توانست دروازه حریف را باز کند.

دقیقه ۳۰ هم ضربه ناگهانی سجاد تقوی بازیکن تیم میزبان با واکنش زیبای دروازه‌بان مس به کرنر رفت.

در حالی که برتری از آن شاگردان داریوش هرمزی سرمربی تیم قشقایی بود، در دقیقه ۳۷ اشتباه مدافعان میزبان می‌رفت که دروازه این تیم باز شود که با خوش شانسی این اتفاق نیفتاد و نیمه نخست بدون گل و با بازی بهتر تیم شهدای قشقایی شیراز پایان یافت.

سوپر گل

با شروع نیمه دوم نیز تیم میزبان خیلی زود به گل دست یافت تا مزد برتریش را بگیرد، دقیقه ۴۷ مصطفی کیانی هافبک تیم قشقایی از فاصله ۲۵ متری دروازه تیم مس را با یک سوپر گل باز کرد، اما دروازه‌بان تیم مس هر چه تلاش کرد نتوانست مانع ورود توپ به دروازه شود.

دقیقه ۴۹ روی تعلل مدافعان تیم قشقایی نزدیک بود دروازه این تیم توسط بابا محمدی مهاجم مس باز شود که این اتفاق نیفتاد.

دقیقه ۶۰ سرمربی تیم قشقایی برای تقویت تیمش ۲ تعویض همزمان را انجام داد تا هم به حفظ نتیجه بپردازد و هم به فکر زدن گل‌های بیشتر باشد.

میزبان اسیر ضد حمله شد

دقیقه ۶۱ تیم مهیمان دست به یک ضد حمله زد و محمدرضا پور محمد با ضربه سنگین در میان غفلت مدافعان قشقایی، گل مساوی را به ثمر رساند.

در ادامه نیمه دوم، تیم قشقایی که بُرد را با مساوی عوض کرده بود باز هم دست به حمله زد و چند فرصت را ایجاد کرد که نتیجه نداشت و در دقیقه ۸۶ هم میزبان خیلی خوش شانس بود که دروازه‌اش باز نشد، در این لحظه ضربه بابا محمدی مهاجم تیم مس با تیر دروازه میزبان برخورد کرد و مانع به ثمر رسیدن گل برتری مسی‌ها شد.

دقیقه ۹۲ بازی هم رضا مرادی بازیکن تیم قشقایی یک فرصت خوب را از دست داد تا سرانجام این بازی با نتیجه یک بر یک مساوی شود اما از بازی خوب تیم قشقایی در این دیدار نباید چشم پوشید.

تیم فجر شیراز و استقلال ملاثانی اهواز هم مساوی شدند

اما تیم فجر شهید سپاسی شیراز در این هفته میهمان تیم استقلال شهر ملاثانی اهواز بود که این دیدار هم با نتیجه مساوی یک بر یک پایان یافت تا شیرازی‌ها در هفته هشتم برابر حریفان خود مساوی شوند.  

مهدی بریحی در دقیقه ۴۵ برای استقلال گلزنی کرد اما میلاد احمدی بازیکن تیم فجر در نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند.

با پایان یافتن هفته هشتم، تیم استقلال خوزستان با ۱۶ امتیاز در صدر جدول جای دارد، ملوان انزلی و مس کرمان هم با ۱۵ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.

همچنین تیم فجر شهید سپاسی شیراز با ۱۳ امتیاز در رده هفتم قرار دارد و تیم شهدای قشقایی شیراز هم با ۶ امتیاز جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص داد.

در رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های ایران جام آزادگان ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی، تیم‌های اول و دوم جدول راهی لیگ برتر دوره بیست و یکم خواهند شد و ۲ تیم انتهای جدول به دسته دوم سقوط می‌کنند.

تیم‌های چوکا تالش و نود ارومیه هم به ترتیب با پنج و یک امتیاز در قعر جدول هستند.

دیدگاه