بانوی پاراتکواندوکار شیرازی در رده نخست جهان ایستاد

  • 12 دی 1399 - 15:53
بانوی پاراتکواندوکار شیرازی در رده نخست جهان ایستاد

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی تکواندو ،مهتاب نبوی بانوی پاراتکواندکار شیرازی در رده نخست جهان قرار گرفت.

این ورزشکار معلول و نویسنده که افتخارهای زیادی در کارنامه دارد، جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در رقابت‌های جهانی که در رشته پومسه (اجرای حرکات نمایشی) در کشور بلژیک و به صورت آنلاین برگزار شد، در رده نخست جهان قرار گرفتم.

وی اضافه کرد: این رقابت‌ها در ۲ رده سنی برگزار شد و من در رده بالای ۱۸ سال شرکت کردم و توانستم مقام نخست را کسب کنم.

کرونا و تمرین در منزل

این بانوی قهرمان ادامه داد: هم اینک با وجود شیوع بیماری کرونا تمرینات خود را زیر نظر مربیان تیم ملی در منزل دنبال می‌کنم و در حال حاضر هم در ترم هفتم رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی در دانشگاه شیراز به تحصیل اشتغال دارم.

هزینه تمرین و کلاس‌هایم رایگان شود 

نبوی، با اشاره به اینکه هزینه تمرین و کلاس‌هایم را خودم پرداخت می‌کنم، افزود: از مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس درخواست دارم با توجه به اینکه ملی پوش هستم، هزینه کلاس و تمرین برایم رایگان شود.

به دنبال نشر سومین کتاب 

وی، که نویسنده ۲ کتاب با عنوان‌های “در نگاه مهتاب” و “تا بی نهایت” است، گفت : اگر فرصتی فراهم شود قصد دارم سومین کتابم را هم منتشر کنم.

سیده مهتاب نبوی که در سال ۱۳۷۷در شیراز تولد یافت، تکواندو را از ۹ سالگی آغاز کرد و در سال ۲۰۱۹ در رقابت‌هایی که به میزبانی کشور ترکیه برگزار شد، مدال ارزشمند طلا جهان را در وزن منهای ۵۸ بر گردن آویخت.

او همچنین در رقابت‌های پارا آسیایی ۲۰۱۸ که در شهر هوشیمینه کشور ویتنام برگزار شد، یک نشان طلا و یک برنز کسب کرد و افزون بر این چندین مدال رنگارنگ مسابقه‌های بین‌المللی و داخلی را در کارنامه دارد.

دیدگاه