تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

دربی شیرازی‌ها می‌تواند جذاب باشد

  • 08 دی 1399 - 10:01
دربی شیرازی‌ها می‌تواند جذاب باشد

دیدارتیم‌های فجرشهید سپاسی و شهدای قشقایی در شهر آورد شیرازی‌ها می‌تواند جذاب باشد تا تماشاگرانی که در خانه هستند از یک فوتبال زیبا و آن هم در شرایط کرونایی لذت ببرند.

به گزارش ایرنا، برگزاری دیدار شهرآورد (دربی) همیشه حساسیت خاصی در تمام کشورهای صاحب فوتبال داشته است که در آن کُری خواندن برای یکدیگر به ویژه در بین تماشاگران فلسفه خاصی دارد که به شیرینی این گونه بازی ها می‌افزاید.

شهر شیراز دربی‌های زیادی دیده است که می‌توان در قبل از انقلاب به تیم‌های برق، پاس، الکترونیک و استقلال (تاج سابق ) اشاره کرد که این دیدارها با صحنه‌های جذابی هم رو به رو بوده است.

پس از انقلاب اسلامی و بعد از شکل‌گیری تیم فجر شهید سپاسی، شاهد شهرآوردها بین برق شیراز و این تیم بودیم و هم اینک تیم برق شیراز ۷۵ ساله از گردونه خارج شده است و دیدار فجر شهید سپاسی با قشقایی این شهر تداعی کننده ادامه دربی‌های این کلان شهراست.

حساسیت زیاد شهرآوردها در ایران که هر ۲ تیم برای نباختن بازی می‌کنند، به طور معمول این دیدارها زیبا از آب در نمی‌آید اگر چه شاهد بازی‌های هم خوبی بوده‌ایم.

اینکه چرا معمولا دربی‌ها جذاب از آب درنمی‌آید، برای این است که  طرفداران تیم‌های برنده تامدت‌ها پس از بازی برای رقیب کُری می‌خوانند و این روزها با وجود شبکه‌‍های اجتماعی، طرفداران تیم‌ها برای هم پست می‌گذارند و از موفقیت خود برابر یکدیگر سخن به میان می‌آورند.

پُر سابقه‌ترین شهرآوردها در ایران مربوط به تیم‌های استقلال و پرسپولیس است که نخستین دیدار این تیم‌ها در سال ۴۷ خورشیدی رقم خورد و تا کنون این ۲ تیم ۹۳ بار با هم روبه رو شده‌اند  که هر کدام از این دیدارها خاطراتی را برای هوادران زیاد این ۲ تیم به جای گذاشته است.

حساست این بازی‌ها در برخی مواقع موجب شده است که بعضی از تماشاگران این ۲ تیم به دلیل هیجان ناشی از بُرد و یا باخت، سکته کرده و جان خود را از دست داده‌اند.

فجر شهید سپاسی با سابقه خوبش در فوتبال کشور و همچنین تیم شهدای قشقایی شیراز پس از شکل‌گیری طرفداران زیادی دارند، بازی این ۲ تیم همیشه پُر تماشاگر بوده است اما این بار هم هواداران این دو تیم شیرازی به دلیل شیوع کرونا ناگزیرند از طریق تلویزیون شاهد بازی تیم محبوب خود باشند.

هم اینک وضعیت تیم فجر شهید سپاسی شیراز در جدول رده بندی خوب و این تیم تاکنون ۱۱ امتیاز کسب کرده است و خود را به عنوان مدعی معرفی کرده اما در آن سوی میدان تیم شهدای قشقایی شیراز با وجود اینکه که بازیکنان آن جوان هستند و خوب هم فوتبال بازی می‌کنند اما هنوز نتوانسته‌‍اند شایستگی‌های خود را بیشتر نشان دهند.

این درست است که تیم فجر در رده پنجم و قشقایی در مکان پانزدهم جدول است اما در بازی دربی، هیچگاه جایگاه تیم‌ها در جدول تضمین کننده برتری نیست و در بسیاری از مواقع این معادله برهم خورده و تیم پایین‌تر برنده این بازی حساس شده است.

به هرحال این بازی می‌تواند با توجه به این که ۲ تیم شیرازی در رقابت‌های فوتبال دسته یک کشور خوب بازی می‌کنند، این امیدواری وجود دارد تا تماشاگران نشسته در خانه از دیدن یک بازی جذاب بدون هر گونه حساسیتی لذت ببرند.

هر ۲ تیم متعلق به شهر شیراز است و هواداران آنها حدود هشت سال است که انتظار بازی تیم محبوبشان در لیگ برتر و آن هم برابر پرسپولیس و استقلال و دیگر تیم‌های مطرح کشور را می‌کشند.

سرمربی تیم فجرشهید سپاسی: بازی جوانمردانه در دستور کار قرار دارد

سرمربی تیم فجر شهید سپاسی شیراز در آستانه بازی تیمش مقابل شهدای قشقایی این شهر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه دیدار ۲ تیم همشهری است، ما بازی جوانمردانه را در دستور کار قرار دادیم  و به بازیکنان گفته‌ام که خوب و به دور از حاشیه بازی کنند.

علی اصغر کلانتری ادامه داد: این بازی نیز همانند سایر دیدارها سه امتیاز دارد و نباید حساس شود با این جود ما ضمن ارائه یک بازی خوب و جوانمردانه، دنبال سه امتیاز بازی هم هستیم.

وی اضافه کرد: بازیکن مصدوم و محروم نداریم و جای تاسف است که از حضور تماشاگران به دلیل ویروس کرونا محروم هستیم اما امیدواریم آنها در خانه از دیدن بازی تیم محبوبشان لذت ببرند و فرقی هم نمی‌کند هر تیمی ببرد به شهر شیراز تعلق دارد.

کلانتری گفت: مدت‌ها بود که بازیکنان جوان شیرازی به دلیل اینکه کمتر دیده می‌شدند نمی‌توانستند استعدادهای خود را بروز دهند برای همین هم ما در تمرینات خود از چندین بازیکن جوان و امید استفاده می‌کنیم و آنها می‌توانند با تلاش بیشتر در ترکیب تیم قرار بگیرند.

سرمربی تیم شهدای قشقایی شیراز: جای تماشاگران در ورزشگاه پارس خالی است

سرمربی تیم شهدای قشقایی شیراز هم به ایرنا گفت: امید داشتیم مجوز حضور تماشاگران داده شود اما این اتفاق نیفتاد زیرا بازی بدون تماشاگر هیچ لذتی ندارد از این رو جای آنها بسیار خالی است.

داریوش هرمزی افزود: شهرآورد هم یک بازی عادی و ساده است اگر چه حساسیت خاص خود را دارد و بازیکنان ۲ تیم می‌کوشند خود را نشان دهند.

وی اضافه کرد: بازیکنان ما براین باور هستند که جایگاه کنونی در جدول مناسب حال آنها نیست، از این رو ما یک تیم جنگنده و سختکوش را روانه بازی خواهیم کرد و یک رونمایی جدید از بازیکنان خواهیم داشت.

سرمربی تیم شهدای قشقایی شیراز همچنین از کمیته داوران فدراسیون فوتبال خواست برای دیدار با فجر شهید سپاسی این شهر از یک داور قوی استفاده شود تا حرف و حدیثی هم پیش نیاید.

دیدار تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز و شهدای قشقایی این شهر در هفته هفتم رقابت‌های فوتبال دسته یک کشور جام ازادگان، دوشنبه (هشتم دی ماه ۹۹) در ورزشگاه پارس شیراز برگزار می‌شود.

با پایان یافتن هفته ششم، تیم پارس جم جنوبی بوشهر با ۱۴ امتیاز در صدر جدول ایستاد، تیم استقلال اهواز با ۱۳ امتیاز در تعقیب صدرنشین است، تیم‌های ملوان انزلی، هودار تهران، فجر شهید سپاسی شیراز و مس کرمان هم ۱۱ امتیازی هستند و به ترتیب در رده سوم تا ششم قرار دارند.

تیم شهدای قشقایی شیراز با چهار امتیاز همچنان در همان رده پانزدهم باقی ماند و تیم خیبرخرم آباد هم با ۶ امتیاز به رده دوازدهم رفت.

در رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های ایران جام آزادگان ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی، تیم‌های اول و دوم جدول راهی لیگ برتر دوره بیست و یکم خواهند شد و ۲ تیم انتهای جدول به دسته دوم سقوط می‌کنند.

تیم‌های خوشه طلایی ساوه و نود ارومیه هم به ترتیب با سه و یک امتیاز در قعر جدول هستند.

دیدگاه