پرسپولیس قهرمان لیگ برتر فوتبال شد

  • 26 فروردین 1396 - 19:49
پرسپولیس قهرمان لیگ برتر فوتبال شد

سرخپوشان پرسپولیس در سه هفته باقی مانده به پایان شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال، عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کردند.

به گزارش ایرنا؛ این تیم امروز (شنبه) در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر میهمان تیم ماشین سازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز بود و با گل های علی علیپور در دقیقه یک و مهدی طارمی در دقیقه ۶۸ از روی نقطه پنالتی ماشین سازی را شکست داد و قهرمان شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر شد.

نیمه نخست این دیدار با شروع توفانی تیم پرسپولیس آغاز و در همان دقیقه نخست بازی برای مهاجمان این تیم فرصت گلزنی مهیا و در ادامه ضربه مهدی طارمی را دروازه بان حریف دفع کرد و این توپ به علی علیپور رسید و دروازه خالی را با یک ضربه بغل پا ساده باز کرد.

در ادامه، بازی در اختیار تیم پرسپولیس بود اما بازیکنان این تیم انگیزه لازم را برای انجام یک بازی هجومی نداشته و از موقعیت های بدست آمده خود به نحو مطلوب استفاده نکردند.
مهم ترین موقعیت این تیم نصیب طارمی شد که ضربه او در حالیکه مدافعان ماشین سازی به دنبال مهار وی بودند به بالای دروازه این تیم رفت.
در این نیمه، صادق محرمی و محسن مسلمان به دنبال خطاهای بی مورد خود و درحالیکه هیچ خطری دروازه این تیم را تهدید نمی کرد، کارت زرد گرفتند و با سوت حسین زرگر بازیکنان به رختکن رفت.
بازیکنان تیم ماشین سازی که با شکست برابر تیم پرسپولیس سقوط تیمشان به لیگ دست یک قطعی می شد نیمه دوم را هجومی آغاز کردند تا بلکه با تساوی برابر این تیم یک هفته دیگر سقوط خود به لیگ پایین تر به تاخیر بیاندازند، اما فرصت های این تیم با هوشیاری مدافعان و دروازه بان پرسپولیس یکی پس از دیگری از دست رفت.
شاگردان برانکو در این دقایق با دفاع منطقی حریف را خسته کرده و چشم به ضد حملات داشتند، در ادامه این تاکتیک محسن مسلمان در دقیقه ۶۷ با پاس دقیق به پشت مدافعان میانی ماشین سازی علی علیپور را صاحب توپ کرد و این بازیکن با انتقال در حالیکه در آستانه گلزنی قرار داشت با خطای مدافعان حریف در محوطه جریمه سرنگون و داور به سود قرمزهای پایتخت اعلام ضربه پنالتی کرد.
برخلاف آنچه که برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست مطبوعاتی دیدار این تیم با الریان مبنی براینکه تا من سرمربی این تیم هستم، طارمی دیگر پنالتی نخواهد شد، مهدی طارمی پشت ضربه ایستاد و پنالتی را به گل تبدیل کرد.
این بازیکن با به ثمر رساندن این گل با ساسان انصاری که ۱۵ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده درصدر جدول گلزنان این رقابت ها ایستاد.
بازیکنان ماشین سازی که انتظار دریافت دومین گل را نداشتند با دریافت این گل به نوعی انگیزه های خود را از دست داده و پراشتباه بازی را ادامه دادند.
برانکو که با به ثمر رسیدن گل دوم تیمش تقریبا خیالش از پیروزی در این دیدار راحت شده بود، دست به تغییراتی در ترکیب تیمش زد و احسان الوان زاده یکی از جوان ترین بازیکنان لیگ برتر را به جای وحید امیری وارد زمین کرد.
او همچنین سامان نریمان جهان را جانشین محسن مسلمان کرد تا او نیز برای دقایقی مقابل تیم سابق خود بازی کند.
در دقایق پایانی توپ و میدان بیشتر در میانه میدان درجریان بود و دو تیم به دنبال بهره مندی از فرصتی مناسب برای گلزنی بودند که البته این مهم اتفاق نیفتاد.
تیم پرسپولیس با برد مقابل ماشین سازی تبریز ۶۲ امتیازی شد و در سه هفته باقیمانده به پایان شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر قهرمان این لیگ شد. همچنین تیم ماشین سازی با شکست برابر تیم پرسپولیس نخستین تیم سقوط کننده به لیگ دست یک لقب گرفت.
این دیدار در دقایق پایانی حواشی نیز داشت که یکی از مهم ترین آن ها درگیری فیزیکی با تصویربردار این دیدار بود که برای دقایقی با مشکل مواجه شد.
همچنین حامد پاکدال بازیکن تیم ماشین سازی به دلیل مصدومیت از ناحیه سر به بیمارستان منتقل شد.
ترکیب تیم ماشین سازی:
مهدی اسلامی، ادسون هنریکه، سعید مهدی پور، امین حاج محمدی، کاخبر کاکاشویلی، امین قاسمی نژاد، سعید قائدی فر، حمید علی عسگری، محمد رحمتی، حامد پاکدل و عزیز ابراهیم‌اف.
ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید‌جلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، سروش رفیعی، وحید امیری، علی علیپور و مهدی طارمی.

دیدگاه