فجر سپاسی شیراز و حسرت گل‌های نزده برابر پارس جم بوشهر

  • 26 آذر 1399 - 19:15
فجر سپاسی شیراز و حسرت گل‌های نزده برابر پارس جم بوشهر

فجر شهید سپاسی شیراز برابر تیم پارس جم جنوبی بوشهر، حسرت فرصت‌های از دست رفته را در خورد تا یک امتیاز خانگی به میهمان برسد.

در این بازی که عصر چهارشنبه در ورزشگاه پارس شیراز برگزار شد، هر ۲ تیم در یک بازی محکم و پُربرخورد خورد که هفت کارت زرد به دنبال داشت، به تساوی بدون گل دست یافتند تا میهمان به خواسته‌اش برسد.

همانگونه که پیش‌بینی می‌شد ۲ تیم که تا پیش از این دیدار در رده دوم و چهارم جدول جای داشتند، دیدار خوبی به نمایش گذاشتند و فرصت‌های زیادی هم در این بازی برای فجر فراهم شد اما قدر آن را ندانستند.

هر ۲ تیم با محکم کردن خط میانی خود تا دقیقه ۱۵، بازی برابری انجام دادند اما از این دقیقه به بعد فجری‌ها با گرفتن میانه میدان از حریف، نشان دادند که می‌خواهند از این دیدار خانگی استفاده کنند و به همین سبب رو به جلو بازی کردند.

دقیقه ۱۷ اولین زنگ خطر را فجری‌ها به صدا در آوردند که مهاجم این تیم قدر فرصت خوبی که نصیبش شد، ندانست و در این لحظه میلاد احمدی هافبک بازی‌ساز میزبان که جنگ را به میانه میدان برده بود، بیشتر در حمله شرکت کرد و توپ خوبی را برای امیر شبانی ساخته و پرداخته کرد اما این بازیکن با عجله و بی‌دقتی توپ را از دست داد تا آه از نهاد فجری‌ها بلند شود.

فجری‌ها در ادامه با بردن بازی به چپ و راست سعی داشتند به گل برسند که در این منطقه، صدقی از راست و امینی از چپ چند بار توپ‌های خوبی را برای مهاجمان ارسال کردند اما نتیجه‌ای برای مهاجمان گل‌نزن فجر نداشت.

در آن سوی میدان ،تیم پارس جم جنوبی بوشهر که می‌دانست در خانه میزبان کار دشواری در پیش رو دارد، ابتدا به دنبال این بود که دروازه‌اش باز نشود و سپس آنها بر روی ضد حمله برنامه داشتند اما مدافعان میزبان، خوب کار کردند و فرصتی هم به حریف ندادند.

در ادامه برتری میزبان در نیمه نخست، دقیقه ۱۹ یک فرصت گلزنی دیگر برای فجری‌ها به دست آمد اما این بار فرزان دانا ضربه‌اش را خوب نزد.

دقیقه ۲۰ بازی نیز تیم میهمان بر روی یک ضد حمله خطرناک ظاهر شد اما دفاع تیم میزبان، این فرصت را از آنان گرفت.

دقیقه ۳۴ باز هم ارسال میلاد احمدی که خوب این کار انجام داده بود، امیر شبانی را صاحب توپ کرد اما میزبان قدر سومین فرصت گلزنی خود را ندانست تا این نیمه هر ۲ تیم بدون گل به رختکن بروند.

با شروع نیمه دوم، فجری‌ها باز هم دست به حمله زند تا قفل دروازه تیم میهمان را باز کنند و بازهم ۲ فرصت خوب نصیب آنها شد، حتی سعید زارع در دقیقه ۵۲ در فرصت تک به تک با دروازه‌بان حریف، توپ را از دست داد تا کادر فنی فجر روی این مساله مهم عدم گلزنی، بیشتر کار کند.

دقیقه ۵۷ هم ضربه آزاد دانیال کردستانی، هافبک گلزن تیم فجر شهید سپاسی شیراز، دروازه‌بان حریف را به واکنش واداشت تا تو پ به کرنر برود و دست تیم میزبان برای پنجمین بار به گل نرسد.

دقیقه ۶۷ هم وحید عزیزی دروازه‌بان تیم فجر مانع فرو ریختن دروازه‌اش شد.

کادر فنی تیم فجر روی گلزنی بازیکنانش بیشتر کار کند 

فجری‌ها در دقایق وقت اضافه هم می‌توانستند به گل برسند، در این دقایق که بازیکنان تیم فجر شهید سپاسی شیراز برای به ثمر رساند گل بی‌تابی می‌کردند، محمد قنبری مدافع پیش تاخته این تیم با ضربه سر دروازه تیم میهمان را به شدت تهدید کرد تا آخرین فرصت این تیم هم از دست برود.

سر انجام این بازی محکم و نسبتا خوب، بدون گل مساوی تمام شد تا تیم پارس جم جنوبی بوشهر یک از امتیاز را با خود سوغات ببرد.

تیم شهدای قشقایی شیراز باز هم باخت

همچنین تیم شهدای قشقایی شیراز در این هفته، میهمان تیم شاهین شهرداری بوشهر بود که با گل دقیقه ۳۵ محمد ابراهیمی بازی را واگذار کردند تا شکست شاگردان داریوش هرمزی ادامه داشته باشد.

بازیکنان تیم قشقایی پس از دریافت گل سعی کردند بازی را به تساوی بکشانند اما با وجود فرصت‌هایی که داشتند به گل نرسیدند و با دست خالی بوشهر را ترک کردند تا شیرازی‌ها در هفته پنجم، چهار امتیاز را تقدیم تیم‌های بوشهری کنند.

با پایان هفته پنجم، تیم استقلال اهواز با ۱۳ امتیاز به تنهایی در صدر ایستاد ، پارس جم جنوبی بوشهر با ۱۱ امتیاز در تعقیب صدرنشین قرار گرفت، و تیم شاهین شهرداری بوشهر هم با ۱۰ امتیاز سوم شد،

همچنین تیم فجر شهید سپاسی شیراز با هشت امتیاز به رده هشتم رفت تا قدر بازی‌ها خانگی و فرصت‌های از دست رفت را بداند، تیم شهدای قشقایی شیراز هم در رده پانزدهم ایستاد.

در رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های ایران جام آزادگان ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی، تیم‌های اول و دوم جدول راهی لیگ برتر دوره بیست و یکم خواهند شد و ۲ تیم انتهای جدول هم به دسته دوم سقوط خواهند کرد.

دیدگاه