کوچ بانوان فوتبالیست و فوتسالیست از فارس

  • 18 آذر 1399 - 9:11
کوچ بانوان فوتبالیست و فوتسالیست از فارس

نایب رییس هیات فوتبال اعلام کرد: مشکلات ناشی از نبودن حامی مالی (اسپانسر) موجب شده است اکثر بانوان فوتبالیست و فوتسالیست، این استان را ترک و به دیگر استان‌ها کوچ کنند.

خاتون طهمورثی سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: در صورتی که مشکلات بانوان فوتبالیست و فوتسالیست حل شود تمام بازیکنان کوچ کرده حاضرند برای تیم های شهرشان بازی کنند.

وی اضافه کرد: هم اینک ۹ نفر از بازیکنان این استان در ترکیب اصلی تیم های لیگ برتری فوتبال کشور همچون وچان کردستان ، سارگل بوشهر ، ملوان انزلی و سپاهان بازی می کنند.

طهمورثی که دارای مدرک مربیگری  A  آسیاست افزود :  همچنین چند نفر از بازیکنان فوتسالیست فارس برای فصل جدید لیگ برتر فوتسال با دیگر تیم های کشور قرارداد بسته اند و دیگر بازیکنان هم به دنبال مهاجرت هستند و باید با رفع مشکلات که همه مالی است، مانع رفتن آنها شد.

این مدرس فدراسیون فوتبال گفت: در صورتی که بازیکنان کوچ کرده به شیراز بازگردند، می توان تیمی قوی حتی برای کسب قهرمانی بست زیرا آنان بازیکنان تاثیرگذار تیم های لیگ برتری هستند.

وی پرسید: چرا شهرها و استان هایی مانند بم، سیرجان، کردستان و دیگر شهرها که به نسبت کلان شهر شیراز کوچک تر هستند توان تیم داری دارند اما شهر  شیراز با وجود همه توانمندی ها نمی تواند تیم داری کند؟ آنها شهرداری دارند اما ما نداریم؟

نایب رییس هیات فوتبال فارس در مورد شکل گیری تیم فوتبال بانوان قشقایی هم گفت: زمانی که باشگاه زاگرس اعلام کرد که دیگر نمی توانیم تیم فوتبال بانوان را حمایت کنیم با زمان کمی هم که فدراسیون تعیین کرده بود با مدیران تیم قشقایی برای حمایت از این تیم به توافق رسیدیم که جای تقدیر دارد.

طهمورثی اضافه کرد: بلاتکیلفی تیم بانوان فارس موجب شد بسیاری از بازیکنان شیراز را ترک کنند برای همین دستمان خالی شد و مجبور شدیم دراین  مدت کم با یک فراخوان ۴۵ بازیکن را از سراسر فارس دعوت کنیم و در نهایت یک تیم کاملا جوان را با عنوان تیم قشقایی تشکیل دادیم.

وی گفت: تیم فوتبال بانوان قشقایی در نخستین بازی مقابل تیم با تجربه ملوان با ۶ گل شکست خورد و این هم طبیعی بود زیرا تیم دیر شکل گرفت و نتوانستیم بدنسازی و حتی بازی تدارکاتی برگزار کنیم ، با این حال به این تیم امیدوار هستم اگر چه در نیم فصل باید با استفاده از بازیکنان باتجربه تر تیم را تقویت کنیم.

شهرداری بم ، سپاهان اصفهان، هیات فوتبال البرز، ذوب آهن اصفهان، همیاری آذربایجان غربی در گروه اول مسابقات لیگ برتر بانوان قرار دارند ، همچین  تیم های وچان کردستان، شهرداری سیرجان، ملوان بندرانزلی، پالایش گاز ایلام و تیم سارگل بوشهر هم در گروه دوم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

تیم شهدای قشقایی شیراز در هفته سوم مسابقات فوتبال برتر بانوان جمعه بیست و یکم آذرماه ۹۹ در ورزشگاه حافظیه شیراز در ساعت ۱۴ میزبان تیم سارگل بوشهر است.

دیدگاه