فوتبال دسته یک کشور؛ فجر شهید سپاسی شیراز از سد تیم نود ارومیه گذشت

  • 16 آذر 1399 - 0:05
فوتبال دسته یک کشور؛ فجر شهید سپاسی شیراز از سد تیم نود ارومیه گذشت

تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در قالب رقابت‌های دسته یک جام آزادگان با ارایه بازی حساب شده از سد تیم نود ارومیه گذشت و نخستین بُرد خود را در این لیگ کسب کرد.

به گزارش ایرنا، این بازی که عصر شنبه ۱۵ آذر ۹۹ در ورزشگاه پارس شیراز برگزار شد تیم میزبان با گل زیبای دانیال کردستانی که از روی یک ضربه ایستگاهی زده شد، حریف خود را مغلوب کرد و سه امتیاز را در خانه نگه داشت.

فجری ها که علی اصغر کلانتری را به عنوان سرمربی جانشین داوود مهابادی کرده بودند، در این دیدار خوب بازی کردند و دراکثر دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار داشتند و همین امر موجب برتری آنها در این بازی شد.

زردپوشان شیرازی در نیمه نخست بازی را با برتری آغاز کردند و تیم حریف را به عقب راندند، دقیقه هشت بازی روی یک کار گروهی توپ به میلاد احمدی رسید و این بازیکن در یک فرصت تک به تک به هنگام زدن ضربه آخر پایش به چمن گیر کرد تا توپ به راحتی در اختیار دروازه بان ارومیه قرار گیرد؛ احمدی پس از این ضربه مصدوم شد و برای مداوا لحظاتی را به بیرون رفت.

میدانداری میلاد احمدی هافبک دونده تیم فجر که خوب بازی کرد، موجب شد تا فجری ها در این منطقه حساس صاحب برتری شوند.

بازی تدافعی تیم میهمان 

در آن سوی میدان تیم نود ارومیه که می دانست بازی سختی برابر میزبان خود دارد بازی تدافعی را در دستور کار قرار داد و به دنبال ضد حمله بود که در این راه فجری ها اجازه ندادند حریفشان صاحب موقعیت با این روش شود.

نکته مهمی که در بازی فجری ها مشاهده شد این  بود که آنها زمانی که توپ را از دست می دادند حریف خود را تحت فشار قرار می دادند تا فرصت عرض اندام به حریف ندهند.

بهترین فرصت تیم میزبان در نیمه نخست با ضربه سر مهاجم این تیم رقم خورد که با واکنش خوب دروازه بان نود ارومیه توپ به کرنر رفت.

سرانجام نیمه نخست با برتری توپ و میدان تیم میزبان با نتیجه بدون گل پایان یافت.

با شروع نیمه دوم  هر دو تیم بدون تغییر در ترکیب خود بازی را آغاز کردند، فجری ها نشان دادند که میل به بردن دارند و بازهم برتری خود را به حریف تحمیل کردند.

ضربه کاشته زیبا و فریاد گل در ورزشگاه بدون تماشاگر

در حالی که فجری ها برای زدن گل بی تابی می کردند، دقیقه ۶۴ به خواسته خود رسیدند؛ دراین لحظه به دنبال خطایی که در پشت محوطه تیم نود نصیب فجری ها شده بود، دانیال کردستانی با یک ضربه زیبا توپ را به گوشه دروازه تیم نود فرستاد تا پرواز بلند دروازه بان میهمان هم نتواند مانع از فرو ریختن دروازه اش شود.

فجری ها که به خواسته خود رسیده بودند بازی را با دادن پاس های کوتاه و داشتن مالکیت در توپ در اختیار  گرفتند تا حریف را به جلو فرا بخوانند.

دقیقه ۶۶ فجری ها برای تقویت تیم ۲ تعویض انجام دادند و میلاد احمدی که خیلی پرتلاش بازی کرده بود جایش را به نیما پرتویی داد و همچنین  رضا آقابابایی جایگزین فرزان دانا شد  تا میزبان جان تازه ای بگیرد.

فرصت سوزی 

دقیقه ۷۱ همه چیز برای به ثمر رسیدن گل دوم فجر مهیا شد اما سعید زارع قدر پاس به بیرون احسان علوان زاده را ندانست و توپ را با بی دقتی به بیرون زد تا میزبان از گل دوم محروم شود.

سرمربی تیم نود ارومیه هم برای تغییر دادن نتیجه بازی دست به دو تعویض همزمان زد اما نتیجه ای در بر نداشت زیرا میزبان با دوندگی و پرس اجازه نداد حریف به گل مساوی برسد.

پرتاب اوت همراه با پشتک 

بیشترین تاکتیکی که تیم نود ارومیه دراین  بازی به دنبال آن بود تا به گل برسد پرتاب های بلند اوت بود که به خوبی توسط علی بشیری آن هم با زدن پشتک روی دروازه تیم فجر ارسال می شد اما مدافعان این تیم به ویژه محمد قنبری که در قلب دفاع خوب بازی کرد، اجازه ندادند میهمان از این راه به گل برسد.

فجری ها در این بازی نسبت به دوبازی گذشته خود هماهنگ تر نشان دادند و به نظر می رسد در ادامه مسابقات نیز بازی های بهتری را از این تیم شاهد خواهیم بود.

 سرانجام این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود فجر پایان یافت.

شکست تیم قشقایی شیراز مقابل تیم هوادار تهران

تیم قشقایی دیگر نماینده شیراز در هفته سوم میهمان تیم هوادار تهران بود و همانگونه که پیش بینی می شد شیرازی ها بازی سختی را برابر حریف متمول و پر مهره خود انجام دادند و در نهایت با ۲ گل مغلوب تیم هوادار تهران شدند.

دقیقه ۲۱ حمید کاظمی و دقیقه ۵۹ هم مجتبی محبوب مجاز برای تیم هوادار گلزنی کردند.

با پایان یافتن هفته سوم تیم فجر با چهار امتیاز به رده هشتم جدول صعود کرد و تیم قشقایی هم با سه امتیاز سیزدهم  است.

تیم پارس جم جنوبی با ۹ امتیاز صدرنشین است  و تیم های هوادار تهران و استقلال خوزستان هم با هفت امتیاز در تعقیب صدرنشین هستند.

در رقابت های فوتبال دسته یک جام آزادگان ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست و یکم را کسب خواهند کرد و دو تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

دیدگاه