فجر و قشقایی شیراز در آزمون سوم لیگ دسته یک فوتبال

  • 14 آذر 1399 - 16:25
فجر و قشقایی شیراز در آزمون سوم لیگ دسته یک فوتبال

فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی شیراز در آزمون سوم رقابت های فوتبال دسته یک باشگاه های ایران جام آزادگان به ترتیب به مصاف تیم های ۹۰ ارومیه و هوادار تهران می روند.

به گزارش ایرنا، تیم فجر شهید سپاسی شیراز اگر چه با تاخیر اما  سرانجام علی اصغر کلانتری مرد با تجربه فوتبال فارس و کشور را به عنوان سرمربی معرفی کرد تا دل پیشکسوتان و هواداران این تیم که  بر این باور بودند که نگاهی هم به مربیان شیرازی که امتحان خود را پس داده اند، داشته باشند، بدست بیاید.

داستان فجری ها در این فصل بر خلاف سال های قبل رقم خورد زیرا در آن سال ها همیشه هم تمرینات تیم دیر شروع شروع می شد  و هم تکلیف سر مربی مشخص نبود .

اما دراین فصل سنت شکنی شد، زیرا هم سر مربی تیم مشخص بود و هم تیم را خودش بسته بود و با برگزاری اردوی های مناسب در خارج از خانه و انجام چندین بازی تدارکاتی  و گرفتن ۱۱ بازیکن جدید همه چیز آماده  حضور فجری قوی می داد تا شادی بخش هوادارانی باشند که هفت سال است در انتظار لیگ برتر هستند .

یک اتفاق غیر منتظره در آغاز مسابقات و رفتن داوود مهابادی به تیم ملی جوان همه را غافلگیر کرد، حتی دست اندرکاران باشگاه هم به گفته خودشان  انتظار چنین اتفاقی را نداشتند .

توپ در زمین رسانه ها 

رفتن سر مربی تیم در این شرایط با انتقاد دلسوزان فوتبال فارس روبرو  شد اگرچه برخی در باشگاه فجر سعی داشتند توپ را در زمین  رسانه ها بیندازند که ربطی هم نداشت، زیرا سرمربی تیم در بد جایی تیم را رها کرد و رفت اگرچه فرصت خوبی هم نصیبش شده بود زیرا رسیدن به تیم ملی آرزوی هر مربی و هر بازیکنی است.

گمانه زنی ها برای معرفی سرمربی فجر به ویژه در شبکه های اجتماعی شروع شد تا اینکه دست اندرکاران باشگاه تصمیم گرفتند علی اصغر کلانتری را بالای سر تیم بگذارند تا بلکه او بتواند دوباره منجی  فجری ها برای صعود به لیگ برتر شود.

هرچند زمان می برد تا سر مربی جدید با بازیکنانی که نقشی در انتخاب آنها  نداشته اشنا شود و بتواند تاکتیک خود را بر اساس داشته هایش وفق دهد اما به نظر می رسد فجریها بازیکنان خوبی  را به خدمت گرفته اند و این می تواند به سرمربی جدید کمک کند تا زودتر به تیمش آشنا شود.

آنها در هفته دوم بازی بسیار خوبی را در آستارا برابر شهرداری به نمایش گذاشتند اگر چه مغلوب شدند اما نوید یک فجر دونده و جنگنده را داد که نمایش آنها امیدوار کنند بود .

فجریها اگر بخواهند از قافله مدعی دور نشوند باید تمام بازیهای خانگی خود را که ۱۶ بازی است ببرند  و در بیرون از خانه هم به دنبال مساوی باشند که اگر این اتفاق رخ دهد در پایان امتیاز آنها مناسب با صعود می شود در بین مدعیان می مانند اگرچه برد بیرون از خانه هم برای آنها در پایان خیلی شیرین تر  میشود.

شاگردان علی کلانتری تا کنون بُرد نداشته اند و آنها در اندیشه پیروزی هستند تا این بازی خانگی را ازدست ندهند.

نود ارومیه چگونه تیمی است ؟

اما تیم ۹۰  ارومیه حریف فجریها در هفته سوم ، تیمی است که به دلیل جریمه از سوی  فیفا هنوز نتوانسته است با بازیکنان جدید خود بازی کند ا ز این رو با ترکیبی از بازیکنان امید و فصل گذشته خود به مصاف تیم فجر می رود و  به دنبال آن هستند که با ارایه بازی تدافعی حتی با یک امتیاز شیراز را ترک کنند و میزبان باید هوشیار باشد و در همان ابتدای بازی دروازه این تیم را باز کند تا به لاک دفاعی نروند .

بمب افکن سابق استقلال تهران ، به یاری ۹۰ آمد

علی فتح الله مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران که به خریدن بازیکنان مطرح و  ترکاندن بمب شهرت یافت ، این بار به یاری تیم ۹۰ ارومیه آمده است و به نظر می رسد این تیم به دنبال آن است تا از تجربه مدیریتی او استفاده کند و در ادامه با حل مشکلات ، خود را به عنوان  مدعی نشان دهد.

این تیم هم به مانند میزبان از ۲بازی یک امتیاز اندوخته است و چشم به کسب امتیاز این میدان را دارد تا وضعیت خود را در جدول بهبود بخشد و میزبان می داند که بازی چندان آسانی را ندارند.

سرمربی تیم فجر سپاسی : دلسوزان فوتبال فارس  بیایند کمک کنند

سرمربی  جدید تیم فجر سپاسی جمعه به ایرنا گفت : کارم را با تیم شروع کردم اما انتظار دارم همه دلسوزان  به ویژه پیشکسوتان فوتبال فارس بیایند برای ارتقا تیم کمک کنند.

علی اصغر کلانتری ادامه داد : حتما بازیکنان تیم هم تلاش خواهند کرد تا جایگاه تیم را بهبود بخشند.

کاپیتان سابق تیم برق شیراز افزود : هم اینک با اعضای  کادر فنی تمام تمرکز ما معطوف به بازی هفته سوم در خانه است تا موفق شویم حریف را شکست دهیم .

کلانتری اظهار امیدواری کرد تیمش در ادامه مسابقات بتواند نتیجه دلخواه را بگیرد و گفت :  فعلا راه درازی در پیش داریم و باید ۳۲ بازی دیگر  را  برگزار کنیم.

دیدار تیم های فجر شهید سپاسی و نود ارومیه شنبه پازندهم اذر ماه در ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه در ورزشگاه پارس شیراز بر گزار می شود.

تیم قشقایی شیراز به دنبال دومین بُرد خارج از خانه  

همچنین تیم شهدای قشقایی شیراز که در این فصل دست به جوانگرایی زده است به دنبال آن هست که برای دومین بار در خارج از خانه به برتری دست یابد و تیم هوادار تهران را با رضا عنایتی مربی سابق خود را در خانه اش شکست دهد تا این تیم هم به مانند ملوان انزلی قربانی زیاد خواهی های بازیکنان این تیم شود.

تیم رضا عنایتی چهار امتیازی است و آنطور که تیم را بسته اند قصد صعود به لیگ برتر را دارند از این رو کار برای شاگردان داریوش هرمزی سرمربی تیم قشقایی  سخت خواهد کرد اما دوندگی بازیکنان این تیم بهترین شیوه برای متوقف کردن حریفشان در خانه است.

هم اینک تیم قشقایی با سه  امتیاز دهم است و تیم هوادار هم با چهار امتیاز چهارم جدول است.

سرمربی تیم قشقایی : تیم هوادار برای صعود به لیگ برتر بسته شده است

سرمربی تیم قشقایی شیراز هم جمعه به خبرنگار ایرنا گفت : بازی سختی مقابل تیم متمول هوادار داریم زیرا انها تیمشان را برای صعود به لیگ برتر بسته اند اما این دلیل نمی شود که بازیکنان ما نتوانند از پس این تیم برآیند.

داریوش هرمزی ادامه داد : شرایط خوبی داریم به جز هادی خادم کاپیتان تیم که مصدوم است دیگر بازیکنان خوب تمرین کرده اند اگرچه بردن حریف سخت است اما هیچ چیز غیرممکن نیست و بازیکنان ما این توان را دارند که حریف را در خانه متوقف کنند.

وی انتخاب علی اصغر کلانتری به عنوان سرمربی تیم فجر تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد هر دو تیم شیرازی با حمایت همه مسوولان استان بتوانند در لیگ موفق شوند .

همچنین تیم قشقایی شنبه ۱۵ اذرماه ماه در تهران میهمان تیم هوادار این شهر است.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم  شرکت دارند که پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست و یکم را کسب خواهند کرد و ۲تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

تا پایان هفته دوم تیم پارس جم جنوبی و استقلال خوزستان با ۶ امتیاز رده اول و دوم جدول را بر عهده دارند.

دیدگاه