انتقاد از واگذاری خانه والیبال شیراز به بخش خصوصی

  • 11 آذر 1399 - 13:20
انتقاد از واگذاری خانه والیبال شیراز به بخش خصوصی

رییس جدید هیات والیبال شیراز اعلام کرد: در حالی که همه هیات‌های ورزشی خانه ویژه خود را دارند،خانه والیبال شیراز به بخش خصوصی واگذار شده و در اختیار هیات نیست.

خلیل حمیدی زاده  سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : چگونه است که خانه کشتی، ژیمناستیک، وزنه برداری، تکواندو و دیگر رشته ها که خانه تخصصی دارند در اختیار هیات مربوط است اما خانه والیبال شیراز که چندین سال پیش خودمان تابلو آن را بالا بردیم باید در اختیار بخش خصوصی قرار دارد؟

وی گفت: این امر با سایر رشته های دارای خانه،حالت دوگانگی دارد؛ خانه والیبال شیراز را به فردی خارج از این کلانشهر به عنوان راه درآمدزایی واگذار شده است، در صورتی که باید این خانه اختصاصی به عنوان ابزار اصلی و اولیه والیبال در اختیار هیات باشد.

حمیدی زاده  اضافه کرد : والیبال مردان و زنان شیراز  و حتی  استان فارس مدتی است فعالیت خوبی ندارد، نمی خواهیم بگوییم کاری صورت نگرفته است اما آنگونه که انتظار داشتیم رخ نداده است.

این پیشکسوت والیبال فارس ادامه داد: در گذشته نه چندان دور شهر شیراز هم در رده بانوان و هم در آقایان یک تیم در لیگ برتر داشت اما هم اینک تنها تیم بانوان آن هم نه با تمام قدرت در لیگ برتر شرکت داردو باید دوباره به کمک پیشکسوتان و متخصصان این رشته که اتفاقا تعدادشان زیاداست تیم ها را احیا کنیم و نام والیبال شیراز و فارس را در کشور دوباره طنین انداز کنیم.

اجاره خانه خود را باید بدهیم 

حمیدی زاده ، ادامه داد: هم اینک برای راه اندازی دوباره تیم ها نیاز به  ۶ جلسه تمرین در هفته برای آقایان و بانوان داریم و نمی دانم خانه والیبال در اختیار ما قرار می گیرد و یا اینکه باید اجاره خانه خود را هم بدهیم.

وی گفت: در اولین گام به دنبال آن هستیم که دوباره والیبالی ها را با هم آشتی دهیم و سپس با همبستگی ، کمیته های مختلف با استفاده از نیروهای جوان ،  باتجربه و متخصص به سمتی حرکت کنیم که چراغ والیبال شیراز از سو سو زدن به  یک روشنایی که همه آن را ببینید، تبدیل شود.

تحولی  جدید در والیبال شیراز 

رییس هیات والیبال شیراز بیان کرد : با کمک همه دلسوزان والیبال که عمر خود را در راه اعتلای این رشته جذاب و پر تحرک گذاشته اند حرکت جدیدی را آغاز خواهیم کرد تا شایسته کلان شهر شیراز و حتی استان باشد.

حمیدی زاده افزود: چندی پیش در شرایط کرونایی با اداره آموزش پرورش فارس به صورت آنلاین مسابقات والیبال در مدارس بر گزار کردیم که برای نخستین بار در کشور باز خورد خوبی داشت و هم اینک هم به دنبال آن هستیم با وجود کرونا والیبال را از طریق شبکه های مجازی فعال کنیم و سپس با رعایت پروتکل بهداشتی مسابقات را در سطح باشگاه های شیراز در خانه والیبال برگزار کنیم.

والیبال شهر شیراز و استان فارس چند صباحی است که در خاموشی به سر می برد که نه از مسابقات استانی خبری است و نه از شهرستان ها که این امر موجب کوچ دسته جمعی والیبالیست ها هم در بخش آقایان و هم در رده بانوان شده است.

کارشناسان و پیشکسوتان والیبال فارس بر این باور هستند از سال  ۹۷ به بعد با مسوولیت جدید در هیات والیبال استان ،خبری از مسابقات هم در سطح باشگاه ها و هم  در سطح شهرستان نشد در صورتی که تا پیش از این نیز مسابقات در تمام رده های سنی برگزار می شده است.

آنها می گویند : حضور  ۲ تیم بانوان و اقایان در لیگ برتر کشور که هم اینک تنها  تیم بانوان آن هم نه با تمام  قدرت شرکت دارد ، ۲ تیم در دسته یک کشور و تیم های نوجوانان و جوانان فارس که چندین مقام کشوری کسب کردند و تیم امید فارس هم قهرمان که  کشور شده بود بیانگر روزهای خوب والیبال فارس در گذشته نه چندان دور بوده است.

مرودشت، جهرم ، فسا، ممسنی، کازرون ، آباده و اقلید شهرستان هایی هستند که همیشه قطب والیبال فارس بودند ضمن اینکه آباده و ممسنی کلا فعالیت آنها در والیبال کمرنگ شده و دیگر شهرستان ها هم مانند ممسنی که بازیکن به تیم ملی داده است، دیگر خبری نیست.

به گفته آنان، در گذشته نه چندان دور، هشت بازیکن از فارس به تیم ملی بانوان دعوت و چندین بازیکن هم ملی پوش شدند در حالی که هم اینک خبری نیست.

دیدگاه