کارنامه تیم ملى فوتبال زنان ایران در مقدماتى جام ملت‌هاى آسیا

  • 23 فروردین 1396 - 7:13
کارنامه تیم ملى فوتبال زنان ایران در مقدماتى جام ملت‌هاى آسیا

تیم ملى فوتبال زنان ایران با کسب دو پیروزى و دو شکست به حضور خود در مسابقات مقدماتى جام ملت‌هاى آسیا در ویتنام پایان داد. این تیم با این دستآورد از راهیابى به مرحله بعدى این رقابت ها باز ماند.

به گزارش دویچه وله، زنان ملى‌پوش فوتبال ایران با برترى ١٢ بر صفر بر تیم ملى فوتبال زنان سوریه در چهارمین دیدار مرحله گروهى، عملکرد خود در مسابقات مقدماتى جام ملت‌هاى آسیا در کشور ویتنام را با “موفقیت نافرجام” پیش بردند.

اما کسب مجموعا ۶ امتیاز از ۴ دیدار براى جواز صعود به مرحله نهایى این رقابت‌ها کافى نبود.

تیم ملى فوتبال زنان ایران پس از باخت ٢ بر صفر در نخستین بازى خود مقابل تیم ملى میانمار و سپس پیروزى ۶ بر صفر در برابر ملى‌پوشان سنگاپور، در ابتدا همچنان به صعود از دور گروهى امیدوار بود.

اما شکست ۶ بر صفر تیم ملى زنان ایران مقابل تیم میزبان ویتنام در سومین بازى، زنگ پایان همه امیدها براى صعود این تیم بود.

دیدار دوستانه با تیم ملى مجارستان در “فیفا دى”

مریم آزمون، سرمربى تیم ملى فوتبال زنان ایران، در انتهاى این مسابقات از برنامه‌هاى آتى تیم خود سخن گفت.

وى اشاره کرد: «با توجه به اینکه تیم ملی فوتبال زنان ایران تشکیل شده است، این نوید را می‌دهم که سعی داریم این روند را همچنان ادامه دهیم. ما آماده هستیم در تورنمنت‌های بین‌المللی شرکت کنیم و در روزهای فیفا دی نیز بازی‌های دوستانه برگزار کنیم. فدراسیون فوتبال مجارستان از تیم ملی فوتبال بانوان ایران دعوت کرده است تا دو بازی دوستانه با ما داشته باشد.”

حال باید منتظر ماند و دید که آیا فدراسیون فوتبال ایران و مقامات سیاسى کشور از ادامه فعالیت تیم ملى فوتبال زنان ایران در آینده تا چه حد پشتیبانى می‌کنند.

تیم ملى فوتسال زنان ایران با وجود کسب مقام قهرمانى در دور قبلى مسابقات قهرمانى آسیا و صعود به جام جهانى در زمستان سال گذشته، نخست به علت “کمبود بودجه مالى” از اعزام به این رقابت‌ها باز مانده بود و سرانجام با فشار نهادهاى مختلف، در پایان ساعاتى قبل از شروع جام جهانى وارد کشور میزبان گواتمالا شد.

دیدگاه