بازیکن سابق تیم برق شیراز: مدیران فوتبال فارس کجا هستند؟

  • 21 مهر 1399 - 10:25
بازیکن سابق تیم برق شیراز: مدیران فوتبال فارس کجا هستند؟

بازیکن سابق تیم فوتبال برق شیراز و تیم ملی فوتبال نوجوانان، وضع کنونی فوتبال فارس را تشریح و اعلام کرد:مدیران کاربلد فوتبال فارس که تعدادشان زیاد است کجا هستند،آیا خودشان کناره گیری کرده‌اند و یا برکنار شده‌اند؟

احسان راستی دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد مسایل و مشکلات فوتبال فارس  و استقلال تهران حرف های زیادی به زبان آورد و به نظر می رسد دل پردردی از به کار نگرفتن پیشکسوتان فوتبال فارس دارد.

وی معتقد است: قطعا  مردم ما بهترین کارشناس برای تحلیل کردن فوتبال هستند و به واقعیت های فوتبال فارس  پی برده اند.

این فوتبالیست اضافه کرد: متاسفانه باید بگویم که روزهای خوبی را در فوتبال فارس و شهر شیراز سپری نمی کنیم زیرا هشت سال است از لیگ برتر کشور دور هستیم، اما اینکه چرا این اتفاق افتاده است ریشه آن را باید در به کار نگرفتن افراد متخصص فوتبالی جُست و جو کرد و این پرسش مطرح می شود که آیا گرفتن تصمیم های مهم و تاثیرگذار در فوتبال نیاز به افراد متخصص همچون خلیل صالحی ها ندارد و دلیل کناررفتن آنها چیست؟

 پایه های فوتبال مشکل اساسی این رشته در فارس

بازیکن سابق تیم ملی نوجوانان با بیان اینکه بزرگترین و تاثیرگذارترین مشکل فوتبال فارس و کلان شیراز، فوتبال در سطح  پایه هاست، اظهار داشت: پایه های فوتبال به مانند  بستری است که اگر به صورت اصولی و خوب مدیریت شود استعدادهای فوتبال ما شکوفا می شوند برای آینده فوتبال فارس سرمایه های با ارزشی خواهیم داشت که در نهایت فوتبال این استان به جایگاه اصلی خود بازخواهد گشت.

راستی بیان کرد: دلیل اینکه در شیراز بیش از ۷۰ مدرسه فوتبال فعالیت دارد،چیست ؟ آیا این کمیت ها موجب  پایین آمدن کیفیت آموزش نخواهد شد و پرسش دیگری که  مطرح می شود این است، آیا افرادی که به مدارس فوتبال ورود کرده اند همگی متخصص و دارای کارنامه قابل قبول بوده اند و یا اینکه با نگاه کسب درآمد به این حرفه نگاه کرده اند؟

 بازیکن سابق تیم فجر شهید سپاسی اضافه کرد: آیا برخی مربیان تیم های پایه و مدارس فوتبال  فقط به دنبال راهی برای گذران زندگی هستند و یا  اینکه در قبال آموزش به بازیکنان احساس مسئولیت دارند،اگر جواب این باشد که شرایط اقتصادی آنها را مجبور کرده باید دید چه کسانی مقصر هستند.

رقیب افکنی با روش ناصواب 

 وی گفت: برخی افراد سعی دارند با روش های ناصواب رفیب خود را از میدان بیرون کنند و به قول معروف زیرآب رقیب خود را بزنند؛آیا بهتر نیست به جای پرداختن به حریم شخصی دیگران به دانش فوتبالی خود بیفزاییم و با چنین دانشی به فوتبال شهرمان خدمت کنیم؟

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه آیا پولهایی که در فوتبال پایه جا به جا می شود درآن نظارتی می شود و یا خیر، افزود: در صورت نظارت آیا با متخلفین برخورد مناسب شده است؟

راستی ادامه داد: باید به غیر از مسوولان فوتبال افراد پیشکسوت و کاردان که زیاد هستند اقدام کنند و با برگزاری نشست های متعدد، خروجی آن و تصمیم های گرفته شده حاصل  یک خرد جمعی و با رای اکثریت انجام شود نه اینکه یک شخص طبق احساس و سلیقه فردی تصمیم گیری کند.

وی در مورد تیم استقلال تهران هم گفت: در سال ۷۶ که برادرم امین بازیکن استقلال بود در تمرینات این تیم حضور پیدا می کردم از این رو به این تیم پرطرفدار علاقه مند شدم.

فرهاد مجیدی احساسی تصمیم گرفت 

راستی ادامه داد: فرهاد مجیدی سبک خوبی را در تیم فوتبال استقلال تهران پیاده کرد و در ادامه شاهد روند رو به رشدی بودیم تا جایی که در بازیهای سرنوشت ساز با رقیبانش همانند سپاهان و پرسپولیس با برتری تاکتیکی موفق به پیروزی شد اما در ادامه تصمیم خوبی نگرفت و خیلی احساسی عمل کرد و اگر از چیزی هم ناراحت بود باید صبوری می کرد و بعد از فینال جام حذفی به آن مسائل که بیشتر مشکلات مدیریتی بود می پرداخت.

وی گفت : فکر کنم با آمدن محمود فکری که سال ها برای تیم بازی کرده با نظم و انضباطی که دارد در صورتی که حمایت شود می تواند استقلال را به روزهای اوجش برساند مشروط به اینکه بزرگان تیم استقلال از او حمایت کنند و فرصت دهند تا برنامه هایش را پیاده کند.

برق شیراز ۷۵ ساله به کجا می رود ؟

بازیکن سابق تیم برق شیراز در مورد این تیم هم گفت:تیم برق شناسامه فوتبال فارس است و هم اینک نیاز به حمایت دارد و باید ببینیم چرا به این روز افتاده است.

راستی گفت: بزرگان فوتبال  این باشگاه باید با مدیر فعلی برق نشست های زیادی برگزار کنند و حرف های او را بشنوند و ضعف ها را بر طرف کنند تا اگر احتیاج به حمایت مالی هست راهکار پیدا کنند.

وی اضافه کرد: با دست روی دست گذاشتن نمی توان نسخه شفابخشی برای این تیم قدیمی پیچید و بهتر است مسوولان فوتبال فارس در قبال  تیم محبوب شیرازی ها به همراه بزرگان این باشگاه که زیاد هستند جلسه بر قرار کنند  و خروجی آن منجر به برون رفت تیم برق شیراز از وضعیت کنونی شود.

راستی از پدرش که هم در زندگی شخصی و هم در زندگی ورزشی او و برادرش  که هم اینک مربی تیم ملی جوانان است نقش زیادی ایفا کرده تشکر کرد.

احسان راستی که متولد سال ۱۳۶۳ در شیراز است در یک خانواده کاملا فوتبالی به دنیا آمد و پله های ترقی را زیر نظر پدرش سیروس راستی طی کرد و به همراه برادرش امین که در تیم ملی و استقلال تهران بازی کرد به موفقیت زیادی در فوتبال ایران دست یافت و خود او و برادر و پدرش جزو بازیکنان با اخلاق به شمار می روند.

بازی در لیگ برتر ایران همراه با تیم برق شیراز، صعود به لیگ برتر همراه با فجر شهید سپاسی، سابقه بازی در تیم های مرصاد، پیام مخابرات، داماش گیلان، صعود به لیگ دسته یک  همراه با تیم بهمن شیراز به عنوان کاپیتان، کاپیتان  تیم کارا، مربی تیم فجر سپاسی ،عضویت در تیم ملی فوتسال جوانان ،بازی در جام جهانی به همراه تیم ملی نوجوانان در ترینیداد، توباگو سال ۲۰۰۱ ، نایب قهرمانی مهارتهای فردی ایران در سال ۷۶ و عضو تیم ملی امید در کارنامه فوتبالی راستی دیده می شود و هم اینک هم  سرمربی تیم جوانان بهمن شیراز است.

دیدگاه