قهرمان دو و میدانی بانوان ایران: به طور اتفاقی دونده شدم

  • 18 شهریور 1399 - 10:50
قهرمان دو و میدانی بانوان ایران: به طور اتفاقی دونده شدم

قهرمان شیرازی  دو ۱۰۰ متر با مانع بانوان ایران اعلام کرد:رشته تحصیلی‌ام تربیت بدنی بود و در اکثر رشته ها نمره کامل می گرفتم اما به طور اتفاقی دونده شدم اگر چه سرعت خیلی خوبی داشتم.

سارا ندافی یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دوران مدرسه یک روز رفتم سر تمرین دو و میدانی که برای مسابقات استانی انتخاب شدم و پس از اینکه ۲مقام کسب کردم با تشویق مربی ام به مسابقات کشوری اعزام شدم و این نقطه عطفی بود برای شروع  رشته سخت دو و میدانی اگر چه این راه را خودم انتخاب کردم.

او که ۲۴ سال سن دارد و کارشناس رشته تربیت بدنی است، دو و میدنی را از ۱۶ سالگی در شیراز  به طور رسمی آغاز و پله های ترقی را به سرعت طی کرد و به عضویت تیم ملی در آمد.

وی مقام سوم دو ۶۰ متر با مانع مسابقات آسیایی، مدال طلای مسابقات بین المللی را از آن خود کرد و چندین مقام قهرمانی هم در ماده دو  ۱۰۰ و ۶۰ متر با مانع کشور را در کارنامه دارد.

شیوع کرونا مانع حضورم در مسابقات آسیایی شد

ندافی ادامه داد : پیش از شروع بیماری کرونا رکورد ورودی به مسابقات آسیایی در سال ۹۸ را کسب کردم اما این رقابت ها به دلیل شیوع کرونا لغو و  این بیماری مانع حضورم در مسابقات آسیایی شد.

این قهرمان دو و میدانی اضافه کرد: پس از هشت ماه دوری از مسابقه  اگرچه تمرینات خود را در پیست دو و میدانی ورزشگاه حجاب و پارس شیراز  دنبال می کردم، سوم شهریورماه ۹۹  در مسابقات جایزه بزرگ که در تهران برگزار شد در ماده ۱۰۰ متر با مانع شرکت کردم و توانستم با رکورد ۱۴ ثانیه و ۷۳ صدم ثانیه به مدال طلا دست یابم.

حامی مالی در شیراز نداریم

وی افزود: از آنجا که در شیراز حامی مالی ( اسپانسر ) برای حضور در لیگ باشگاه های کشور وجود نداشت ناگزیر شدم در تیم دانشگاه آزاد اسلامی تهران کارم را دنبال کنم و خود را برای لیگ باشگاه ها که از هفدهم شهریور ماه ۹۹ در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران آغاز می شود، آماده می کنم.

 این دونده که سه بار به عضویت تیم ملی درآمده است با بیان اینکه روزگاری بانوان دونده فارس حرف اول را  در کشور می زدند، افزود : با وجود تلاش و حمایت سیروس زارع مهذبیه رییس هیات دو و میدانی فارس، از سوی دیگر مسوولان استان حمایت نشدیم برای همین اکثر دونده ها نیز از این رشته کناره گیری کردند و فقط الهام کمپانی و مریم نوروزی فعالیت دارند.

ندافی بیان کرد: اگر حمایت شویم قول می دهم دوباره دوندگان فارس در مسابقات مختلف چه داخلی و چه خارجی مقام کسب کنند.

وی گفت:هم اینک با هزینه های شخصی روانه مسابقات می شوم اگر چه رییس دو و میدانی فارس تا به حال نیز آنچه در توان داشته کمک کرده و از استاندار فارس که ورزشکار بوده است می خواهیم ما را حمایت کنند.

کمبود مربی و تخته استارت

وی گفت: هم اینک در فارس با کمبود مربی در سطح بانوان مواجه هستیم هر چند چندین مربی فعالیت دارند و آنها هم باید حق و حقوق خود را دریافت کنند زیرا از این راه امرار معاش می کنند ضمن اینکه با کمبود تخته استارت هم  مواجه هستیم.

قهرمان دو و میدانی ایران گفت: پدر و مادرم از عوامل اصلی پیشرفتم در رشته دو و میدانی هستند و آنها از هیچ کوششی دریغ نکردند تا به موفقیت برسم ضمن اینکه  از عمویم جمال ندافی بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران و برق شیراز مشورت می گیرم.

وی از مربیانش نیز تقدیر کرد و افزود: زهرا خوش نشین، شهین شیبانی ، جواد صغادی ، عبدالصادق گرگانی ، عبدالرضا نوحه خوان و زینب موسوی از مربیان زحمتکش استان فارس هستند که برایم زحمات زیادی کشیدند و از همه آنها تشکر می کنم.

در مسابقات دو و میدانی جایزه بزرگ که سوم شهریور ماه ۹۹ در تهران برگزار شد علاوه بر سارا ندافی که مدال طلا کسب کرد، مریم نوروزی دیگر پرتابگر شیرازی بود که در پرتاب وزنه مدال برنز کسب کرد.

تیم دو و میدانی بانوان  استان فارس در سال ۹۶ در مسابقه های اغاز فصل کشور که در ورزشگاه حافظیه شیراز بر گزار شد  با ۶۴ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد.

همچنین تیم باشگاه پارس مهر شیراز  که دیگر نامی از آن نیست  هم در مسابقات دو و میدانی باشگاه های کشور یک مقام سومی و یک مقام نایب قهرمانی را کسب کرده بود.

دیدگاه