کرونا، تمرینات تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز را تعطیل کرد

  • 06 مرداد 1399 - 20:40
کرونا، تمرینات تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز را تعطیل کرد

تمرینات تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز به دلیل مبتلا شدن ۲۰ نفر از اعضای این تیم به بیماری کرونا، تعطیل شد.

سرپرست باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز، دوشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اینک ۱۶ بازیکن و چهار نفر از اعضای کادر فنی باشگاه در قرنطینه به سر می برند.

عباس زارع ادامه داد: قرار شد سه شنبه (هفتم امرداد ماه ۹۹) نماینده مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران (ایفمارک) برای انجام آزمایش کرونا از تمام اعضای این باشگاه وارد شیراز شوند.

وی اضافه کرد: در صورتی که نتایج آزمایش اعضای باشگاه به سقف ۲۵ درصد برسد آنگاه رقابت‌های این تیم در ادامه لیگ دسته یک فوتبال کشور نیز لغو خواهد شد.

کاپیتان سابق تیم فوتبال برق شیراز افزود: دوازدهم امردادماه ۹۹ در هفته سی و دوم مسابقه‌های فوتبال لیگ دسته یک، باید در رفسنجان به مصاف تیم مس این شهر که صدرنشین رقابت‌هاست  برویم که موضوع برگزاری این بازی نیز پس از انجام آزمایش کرونا توسط مرکز ارزیابی پزشکی فدراسیون فوتبال مشخص خواهد شد.

زارع در مورد فهرست بازیکنان این تیم در شروع فصل نیز بیان داشت: اینکه در شبکه‌های اجتماعی گفته شده در این فهرست اسامی ۷۳ نفر بازیکن اعلام شده، درست نیست زیرا از این آمار، ۱۵ نفر کادر فنی باشگاه هستند، ۲۵ بازیکن جوان و امید و مابقی هم بازیکنان بزرگسال را تشکیل می‌دهند ضمن اینکه ما هنوز در فهرست بازیکنان تیم پنج جای خالی داریم.

شامگاه سوم امردادماه ۹۹ باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز اعلام کرد که نتیجه آزمایش کرونا ۱۴ نفر از اعضای این تیم مثبت شده و این موضوع را به سازمان لیگ و کمیته پزشکی فدراسیون اعلام کرده اند.
سازمان لیگ در پاسخ به باشگاه فجر اعلام کرد که بر اساس پروتکل موجود، سقف ۲۵ درصد پُر نشده است از این رو این تیم باید برابر تیم نود ارومیه بازی کند.
سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، دیدار تیم‌های فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز و نود ارومیه از هفته سی و یکم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک جام آزادگان چهارم امردادماه ۹۹ در ورزشگاه پارس شیراز برگزار شد و تیم میزبان بدون بازیکنان کرونایی با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم نود ارومیه شد .
هم اینک تیم فجر شهید سپاسی شیراز با انجام ۳۱ بازی و کسب ۳۹ امتیاز در رده یازدهم جدول است و دیگر شانسی برای صعود ندارد.

در رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی، تیم‌های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر را دریافت خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا ظهر امورز (ششم امردادماه ۹۹) تاکنون ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر رسید.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همانند روزهای گذشته، استان های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز از نظر بیماری کرونا قرار دارند.
سیما سادات لاری گفت: همچنین استان های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار هستند.

دیدگاه