مسئولان شیراز از تیم لیگ برتری فوتبال دختران شیراز حمایت نمی‌کنند

  • 17 آذر 1398 - 10:39
مسئولان شیراز از تیم لیگ برتری فوتبال دختران شیراز حمایت نمی‌کنند

فوتبالدخت با انتشار عکس شش نفره تیم فوتبال دختران شیراز نوشت: این قاب، غم انگیزترین عکسی است که به عنوان «عکس تیمی» از یک تیم فوتبال در هفته هشتم لیگ فوتبال زنان ایران به ثبت رسیده. نماینده شیراز بعد از دو پیروزی در هفته های نخست به یکباره با مشکلات عدیده ای روبرو شد. تا جایی که دختران تنها نماینده استان به دلیل عدم دریافت کمترین مطالبات مالی و بی توجه مسئولین برای برگزاری تمرینات و مسابقات دچار چالش های بزرگی روبرو شدند.

انصراف از سفر تا عکس تیمی شش نفره

نقطه اوج این مشکلات مربوط به هفته هفتم و دیدار زاگرس شیراز با پالایش گاز ایلام بود. سپید و سبزپوشان شیرازی توانایی مالی برای سفر و اسکان در ایلام پیدا نکردند و از مسابقه انصراف دادند تا شکست سه بر صفر فنی برای این تیم لحاظ شود. هفته بعد اما تیم شیراز با ۷ بازیکن میزبان پرافتخارترین تیم ادوار لیگ یعنی شهرداری بم بود. میزبان با ۴ بازیکن کمتر این مسابقه را آغاز کرد و تا دقیقه ۲۵ دو گل از میهمان قدرتمند خود دریافت کرد. چند دقیقه بعد اما یکی از بازیکنان نماینده شیراز مصدوم و از زمین مسابقه بیرون رفت.

حضور تنها شش بازیکن از این تیم در زمین مسابقه موجب قطع بازی و سوت پایان مسابقه طبق قوانین شد. تیم شیراز با اضافه شدن سه گل فنی به دو گلی که دریافت کرده بود در مجموع پنج بر صفر این دیدار را واگذار کرد همه مسئولین و اهالی فوتبال در استان فارس مردود از نتیجه عملکرد خود باشند.

کوری عصا گر کور دیگری شد

نکته باعث تاسف آنجاست که فصل گذشته این تیم تحت پوشش هیات فوتبال فارس به دلیل عدم تامین امکانات و موضوعات مالی به باشگاه لران زاگرس واگذار شد و لیگ را تحت عنوان «تیم بانوان لران زاگرس» به پایان رساند. تنها سهمیه لیگ برتری استان فارس (چه در بخش مردان و چه در بخش زنان) حفظ شد اما تغییر محسوسی برای شروع فصل بعدی ایجاد نشد. .

چه کسی مقصر است؟

فلسفه این پرسش که برای مشکلات موجود چه کسی مقصر است کمی ساده اما عمیق است؟ در استانی که مردمش بیشترین سرانه فضای ورزشی کشور را برخوردارند تیمداری در سطح حرفه ای به چه علت با چنین مشکلاتی روبرو می شود. کلانشهر شیراز که بواسطه دستاوردهای تاریخی، هنری و صنعتی خود یکی از موفق ترین الگوهای شهری و شهروندی است چطور ظرفیت حفظ یک تیم آن هم در سطح حرفه ای را در خود ندارد؟ مردودی همه اهالی فوتبال در استان فارس کاملا واضح و غیر قابل دفاع است اما موضوع دوم وجود دلسوزی بی پشتوانه باشگاه لران زاگرس شیراز در این میان خواهد بود. اگر بواسطه قول فلان مسئول و فلان مقام، سعی بر ایجاد امیدواری پوچ در فوتبالیست های دخترمان هستیم بزرگترین جفا را در حق آن ها کرده ایم… بهتر نبود مساله نماینده فارس (هر طور که هست) در همان فصل گذشته حل می شد و با وجود مشکلات مالی این تیم دیگر در رقابت های لیگ حضور نمی یافت تا دختران فوتبالیست استان تا این اندازه مورد بی حرمتی و بی مهری قرار نمی گرفتند؟ اما به راستی مقصر اصلی این قاب غم انگیز کیست؟

دیدگاه