جام جهانی زنان؛ تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شدند

  • 09 تیر 1398 - 6:51
جام جهانی زنان؛ تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شدند

تیم ملی فوتبال زنان سوئد روز یکشنبه در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی زنان موفق شد با خلق یک شگفتی آلمان را شکست دهد و به جمع سه تیم دیگر در مرحله نیمه نهایی ملحق شود.

به گزارش یورو نیوز، دو تیم پیش از این در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۵ نیز با یکدیگر روبرو شده بودند که آن مسابقه با برتری آلمان ها به پایان رسیده بود. تیم ملی سوئد که این بار برای انتقام به میدان آمده بود در نهایت با نتیجه ۲ بر ۱ پیروز از میدان خارج شد تا بدین ترتیب رویای مانشافت برای فتح جام هشتم محقق نشود.

آلمان ها که تاکنون دوبار طعم قهرمانی در این مسابقات را چشیده اند برای راهیابی به یک چهارم نهایی در یک مسابقه آسان و بی دردسر نیجریه را شکست داده بودند. تیم ملی سوئد نیز برای راهیابی به مرحله یک چهارم از سد کانادا گذشته بود.

نخستین گل آخرین مسابقه مرحله یک چهارم را تیم ملی آلمان در دقیقه ۱۶ توسط لینا ماگل به ثمر رساند. وایکینگ ها در دقیقه ۲۲ و توسط سوفیا یاکوبسن این گل را پاسخ دادند تا همه چیز در نیمه نخست تساوی به اتمام برسد.

تیم ملی سوئد در ابتدای نیمه دوم (دقیقه ۴۸) از روی یک ریباند و توسط استینا بلکستنیوس به گل برتری رسید. این نتیجه تا پایان مسابقه حفظ شد تا در نهایت سوئدی ها به مرحله نیمه نهایی صعود کنند.

تیم ملی فوتبال زنان سوئد

ایتالیا دیگر ناکام مرحله یک چهارم

دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زنان در روز یکشنبه میان هلند و ایتالیا برگزار شد که در نهایت با برتری لاله های نارنجی به پایان رسید.

هلندی ها در این دیدار عملکرد بهتری از خود ارائه کردند و در نهایت موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر پیروز از میدان خارج شوند. صعود به نیمه نهایی جام جهانی بهترین نتیجه ای است که تاکنون تیم ملی زمان هلند در تاریخ این رقابت ها به آن دست یافته است. این در حالیست که تیم ملی ایتالیا نیز پس از بیست سال پا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زنان گذاشته بود.

هلند برای حضور در یک چهارم با نتیجه ۲ بر ۱ تیم ملی ژاپن را از پیش رو برداشته بود و تیم ملی ایتالیا نیز برای تکرار صعود به مرحله یک چهارم از سد تیم ملی چین گذشته بود.

هلندی ها در دیدار یک چهارم نهایی مقابل ایتالیا مزد برتری خود را در دقایق پایانی گرفتند. ویویانه میدیِما و استفانی فن درگرات به ترتیب در دقایق ۷۰ و ۸۰ دروازه آتزوری را فرو ریختند تا هلند جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را دریافت کند.

تیم ملی فوتبال زنان هلند

آمریکا و انگلیس دو راه یافته دیگر

تیم ملی زنان آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی رقابت های جام جهانی شنبه شب با درخشش کاپیتان مگان راپینو موفق شد فرانسه میزبان مسابقات را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دهد تا یک گام دیگر به سوی دبل قهرمانی بردارد.

فوتبالیست های زن آمریکایی در این دیدار تسلط چشم گیری بر توپ و میدان داشتند و برغم حمایت تماشاگران پرشمار فرانسوی از تیم میزبان با اقتدار به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

تیم ملی زنان انگلیس نیز در دیگر دیدار شنبه شب موفق شد در یک بازی پرگل ۳ بر صفر از سد تیم نروژ بگذرد و به عنوان نخستین تیم راهی مرحله نیمه نهایی شود.

مرحله نیمه نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه روز چهارشنبه برگزار می شود که طی آن انگلیس به مصاف آمریکا خواهد رفت و تیم ملی هلند نیز با سوئد دیدار می کند.

دیدگاه