فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد؛ خبری از «سوپرمن» نیست

  • 15 خرداد 1397 - 8:40
فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد؛ خبری از «سوپرمن» نیست

فهرست تیم ملی فوتبال ایران برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی روسیه سرانجام با خط خوردن یک نفر نهایی شد.

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال ، کارلوس کی روش با قلم کشیدن بر روی نام علی قلی‌زاده، پدیده فصل گذشته تیم سایپا و لیگ برتر ایران فهرست بیست و سه نفره تیم ایران را برای حضور در روسیه نهایی کرد.

این درحالی است که به تازگی و به خصوص پس از نمایش ضعیف خط دفاعی تیم ایران در دیدار تدارکاتی اخیر مقابل ترکیه، گمانه زمانی‌ها برای احتمال دعوت از سید جلال حسینی، مدافع میانی سرشناس تیم پرسپولیس که به «سوپرمن» شهرت یافته و نیز وریا غفوری، بال راست تیم استقلال قوت گرفته بود.

با این حال سرمربی تیم ملی ایران که بیست و چهار بازیکن را به آخرین اردوی تدارکاتی دعوت کرده بود تصمیم گرفت بدون توجه به انتقادها نسبت به دعوت نشدن این دو بازیکن شاخص سرخابی، علی قلی‌زاده جوان را از فهرست نهایی خط بزند و فهرست خود را کامل کند.

کارلوس کی روش سپس طبق روال مرسوم خود و ادامه رویکرد خبررسانی از طریق شبکه های اجتماعی، با انتشار عکس کاپیتان سابق تیم ملی و نوشتن مطلبی در فیسبوک، ضمن نام بردن از بازیکنانی نظیر آندرانیک تیموریان، سید جلال حسینی، وریا غفوری، کاوه رضایی، محمد انصاری، علی کریمی، عزت الله پورقاز، سعید آقایی و سوشا مکانی از کلیه بازیکنان، مربیان و باشگاه هایی که در طول سالهای گذشته وی و تیم اش را در راه رسیدن به جام جهانی یاری کرده اند، تشکر کرده است.

کارلوس کیروش پیش از این چهار بازیکن را در فهرست استندبای گذاشته بود که سید جلال حسینی و وریا غفوری دو تن از آنها بودند.

فهرست ۲۳ نفره تیم ملی ایران در نهایت بدین ترتیب است:

دروازه بان ها : علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، رشید مظاهری (ذوب آهن) و امیر عابدزاده (ماریتیمو)

مدافعان: مجید حسینی (استقلال)، میلاد محمدی (اخمت گروژنی)، محمد خانزاده (پدیده)، مرتضی پورعلی گنجی (السد)، پژمان منتظری (استقلال)، رامین رضاییان (اوستنده)، روزبه چشمی (استقلال).

بازیکنان میانی: احسان حاج صفی (المپیاکوس)، کریم انصاری فرد (المپیاکوس)، مسعود شجاعی (آ اک آتن)، مهدی ترابی (سایپا)، امید ابراهیمی (استقلال)، سعید عزت اللهی (آمکار).

مهاجمان: علیرضا جهانبخش (آلکمار)، اشکان دژآگه (ناتینگهام)، مهدی طارمی (الغرافه)، رضا قوچان نژاد (هیرنوین)، سامان قدوس (اوسترشوند)، سردار آزمون (روبین کازان)، وحید امیری (پرسپولیس).

بر اساس این گزارش علی قلی‌زاده به عنوان بازیکن میهمان یا ذخیره همراه تیم ملی ایران به روسیه سفر خواهد کرد تا در صورت بروز مشکل ناگهانی برای هر یک از ملی پوشان پیش از نخستین بازی رسمی جایگزین فرد مورد نظر شود.

دیدگاه