بازداشت دو داور فوتبال در بوشهر به گمان «هواپیماربایی»

• 29 اسفند 1395 - 9:21

مجتبی شجاعی و مرتضی جمالزاده دو داور فوتبال به گمان اینکه قصد هواپیماربایی دارند، برای ساعتی در فرودگاه بوشهر بازداشت شدند. «هدست داوری» باعث شده که ماموران چنین تصوری پیدا کنند.

مجتبی شجاعی روز شنبه ۲۸ اسفند در این خصوص گفته که عصر جمعه ۲۷ اسفند پس از پایان مسابقات مرحله دوم امیدهای کشور و معرفی به آسیا همراه با تیم داوری به هتل برگشتیم و پس از استراحت چند ساعته برای پرواز ساعت ۱۲ پرواز بوشهر به اصفهان به فرودگاه رفتیم.

شجاعی افزود: همراه با مرتضی جمالزاده وقتی به فرودگاه رسیدیم شاهد اتفاق عجیبی بودیم، حراست فرودگاه پس از بازرسی چمدان ها، ما را دستگیر کرده و برای چند ساعتی بازداشت شدیم.

او گفت: پس از بررسی متوجه شدیم که هدست های رادیویی داوری در زمین فوتبال که داخل چمدان ها بوده باعث شک حراست فرودگاه شده و آن ها گمان کرده اند که موضوع هواپیما ربائی بوده است.

شجاعی گفت: علاوه بر بازماندن از پرواز بوشهر به اصفهان به دلیل این اتفاق تا زمان با خبر شدن هیئت فوتبال بوشهر همراه با دیگر داور اصفهانی، مرتضی جمالزاده در بازداشت به سر بردیم تا این سو تفاهم برطرف شد و در نهایت با اتوبوس به اصفهان برگشتیم.

هدست داوری شامل چهار گیرنده و چهار هدفن است که داور و کمک ‌داوران برای ارتباط بهتر با یکدیگر و تصمیم‌گیری دقیق‌تر در موارد مشکوک در زمین فوتبال از آن استفاده می‌کنند.