اعتراض یک نماینده مجلس به بازگشت مسعود شجاعی به تیم ملی

  • 07 فروردین 1397 - 7:44
اعتراض یک نماینده مجلس به بازگشت مسعود شجاعی به تیم ملی

​​​​​​​یک نماینده مجلس به دعوت از مسعود شجاعی برای حضور در تیم ملی فوتبال ایران اعتراض کرد. او بازگشت شجاعی را غیرقابل پذیرش خواند و خواستار پاسخگویی وزارت ورزش شد. شجاعی پیش‌تر در مقابل یک تیم اسرائیلی بازی کرده بود.

محمدعلی پورمختار، نماینده مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه (۵ فروردین/ ۲۵ مارس) در اعتراض به دعوت از مسعود شجاعی برای حضور در تیم ملی ایران، از جمله گفت: «وزیر ورزش در مورد مسابقه برخی ورزشکاران با نماینده رژیم صهیونیستی از جمله بازی مسعود شجاعی در مقابل یک تیم اسرائیلی باید پاسخ دهد و طرح سوال از وزیر ورزش در این باره در مجلس بعد از تعطیلات نوروز کلید خواهد خورد».

پورمختار با اشاره به بازی مسعود شجاعی در برابر یک تیم اسرائیلی افزود: «ما نمی‌خواهیم ورزش را سیاسی کنیم و بحث عدم مصاف با نمایندگان رژیم صهیونیستی یک بحث سیاسی نیست، بلکه یک موضوع اعتقادی است و فراکسیون ورزش باید بازیکنان را در این باره توجیه کند».

مسعود شجاعی در ماه اوت سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) به همراه دیگر ملی‌پوش ایرانی احسان حاج‌صفی، در بازی برگشت تیم پانیونیوس یونان در مقابل تیم “مکابی” اسرائیل، در چارچوب جام باشگاه‌های اروپا، به میدان رفته بود.

محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش ایران، در پی بازی شجاعی و حاج‌صفی در مقابل تیم اسرائیلی، ابتدا از محرومیت این دو بازیکن خبر داد. اما سپس به خاطر احتمال محرومیت فوتبال ایران از سوی فیفا، فدراسیون فوتبال ایران در نامه‌ای به فیفا اعلام کرد که این دو بازیکن محروم نخواهند شد.

دخالت دادن سیاست در فوتبال ناقض قوانین فدراسیون بین‌المللی فوتبال محسوب شده و می‌تواند مجازات‌هایی را به همراه داشته باشد.

محمدعلی پورمختار در سخنان امروز خود همچنین گفت: «کسانی که بحث محرومیت‌ها را در ارتباط با عدم مصاف با نمایندگان رژیم صهیونیستی مطرح می‌کنند هدفشان جلوگیری از محرومیت‌ها نیست بلکه این افراد به دنبال منافع خود هستند و می‌ترسند که منفعتی را به دنبال این موضوع از دست بدهند».

قصد احضار وزیر ورزش

مسعود شجاعی که به دلیل بازی در مقابل تیمی اسرائیلی از مردادماه گذشته دیگر به تیم ملی فوتبال ایران دعوت نشده بود، هفته گذشته در کنار دیگر بازیکنانی ظاهر شد که کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، از آنها برای حضور در اردوی تیم ملی و بازی‌های دوستانه با تونس و الجزایر دعوت کرده بود.

محمدعلی پورمختار در واکنش به این موضوع هم گفت: «دعوت مجدد از مسعود شجاعی برای حضور در تیم ملی فوتبال آن‌هم پس از مصاف وی در مقابل رژیم صهیونیستی نشان داد که فدراسیون فوتبال اقدام جدی در این باره نکرده است».

این نماینده مجلس با “غیرقابل پذیرش” خواندن دعوت از مسعود شجاعی برای حضور در تیم ملی، خواستار پاسخگویی وزارت ورزش در این زمینه شد و گفت: «پس از تعطیلات نوروزی مجلس در قالب طرح سوال، از وزیر ورزش و جوانان پیرامون این موضوع سوال خواهیم کرد و وزیر باید در این باره پاسخگو باشد».

گرچه فهرست نهایی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای بازی در جام جهانی روسیه اعلام نشده، اما مسعود شجاعی پیش از بازی دوستانه با تونس، از بازگشت خود به تیم ملی ابراز خوشحالی کرده بود.

موضوع دخالت سیاست در ورزش، به‌خصوص بازی ورزشکاران ایرانی در مقابل حریفان اسرائیلی، در هفته‌ها و ماه‌های گذشته جنجالی شده و به بحث‌های داغ رسانه‌ای دامن زده است. رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی ایران نیز ماه گذشته در اعتراض به باخت عمدی و اجباری یک کشتی‌گیر ایرانی برای روبه‌رو نشدن با حریف اسرائیلی، از مقام خود کناره‌گیری کرد.

دیدگاه