مسعود شجاعی دوباره به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد

  • 28 اسفند 1396 - 7:44
مسعود شجاعی دوباره به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد

مسعود شجاعی بار دیگر به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ۲۸ بازیکن را برای دو بازی دوستانه برابر تونس و الجزایر به اردوی تیم ملی دعوت کرده و نام مسعود شجاعی هم در بین آنها دیده می‌شود.

مسعود شجاعی بازیکن ۳۳ ساله تیم “آ اِ ک آتن” از مرداد امسال و بعد از همراهی تیم پانیونیوس یونان مقابل تیم مکابی حیفای اسرائیل در لیگ اروپا، به تیم ملی ایران دعوت نشده بود.

او و احسان حاج‌صفی که در همین تیم یونانی بازی می‌کرد از شرکت بازی رفت در اسرائیل خودداری کردند اما در بازی برگشت در یونان مقابل تیم اسرائیلی به میدان رفتند.

باشگاه یونانی در بیانیه‌ای از آن‌ دو خواسته بود به احترام قراردادشان باشگاه را یاری دهند و فدراسیون فوتبال ایران به مکاتبه باشگاه یونانی در این باره واکنش خاصی نشان نداده بود. مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در آن بازی با مچ‌بندهای پرچم ایران به میدان رفتند.

این اتفاق واکنش وسیعی را به دنبال داشت و محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش ایران گفت این دو بازیکن محروم خواهند شد چون “هیچ‌کس حق ندارد خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران را رد کند.”

این اظهارات خود جنجال دیگری را به همراه آورد چرا که این کار ناقض قوانین فیفا مبنی بر عدم دخالت سیاست در امور فوتبال بود و می‌توانست منجر به محرومیت فوتبال ایران شود.

در نتیجه فدراسیون فوتبال ایران به فیفا نامه نوشت و اطلاع داد که این دو بازیکن محروم نخواهند شد.

پس از آن مسعود شجاعی، بر خلاف احسان حاج‌صفی دیگر به تیم ملی ایران دعوت نشد. دعوت احسان حاج‌صفی به یک پست اینستاگرامی نسبت داده شد که برخی آن را “عذرخواهی هوشمندانه و محترم” توصیف کردند.

با اینکه کارلوس کی‌روش چند بار تاکید کرد که دعوت نشدن مسعود شجاعی که سابقه کاپیتانی تیم ملی را دارد دلایل فنی و تاکتیکی داشته اما برخی به این موضوع به دیده تردید نگاه می‌کردند.

دعوت دوباره از مسعود شجاعی کمی بعد از آن صورت می‌گیرد که علیرضا کریمی کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوی ایران و مربی‌اش به دلیل باخت عمدی برای پیشگیری از مسابقه با حریف اسرائیلی به ترتیب شش ماه و دو سال از مسابقات بین‌المللی محروم شدند.

این باخت عمدی که در تصاویر تلویزیونی مشهود بود به گفته مقامات ارشد فدراسیون کشتی ایران کل ورزش ایران را در خطر تحریم قرار داد اما در نهایت به محرومیت یک کشتی‌گیر و مربی‌اش ختم شد.

با این حال پس از این ماجرا رسول خادم که به سیاست خودداری از مسابقه دادن با رقبای اسرائیلی انتقاد داشت از ریاست فدراسیون کشتی استعفا داد و چند روز بعد هم گفت این استعفا ربطی به مسابقه ندادن با اسرائیل ندارد.

دیدگاه