رییس فیفا: حسن روحانی وعده داده که زنان به زودی وارد ورزشگاه‌ها شوند

  • 12 اسفند 1396 - 19:01
رییس فیفا: حسن روحانی وعده داده که زنان به زودی وارد ورزشگاه‌ها شوند

جیانی اینفانتینو، رییس فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، می‌گوید: حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران وعده داده است با لغو ممنوعیت کنونی، زنان ایرانی به زودی اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را پیدا کنند.

جیانی اینفانتینو درباره جزئیات وعده رییس جمهوری ایران توضیح بیشتری نداده است. محمدرضا تابش، رییس فراکسیون مجلس شورای اسلامی، هم می‌گوید: هیچ محدودیت و ممنوعیت قانونی برای حضور خانم‌ها در ورزشگاه وجود ندارد که بخواهد جرم تلقی شود و افرادی که این مساله را جرم قملداد کردند، باید پاسخگو باشند.

جیانی اینتفانتینو، رییس فدراسیون جهانی فوتبال که به تهران سفر کرده بود، با برخی از مقام‌های ارشد ایران، از جمله حسن روحانی، رییس‌جمهوری و مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش دیدار کرده است.

جیانی اینفانتینو، در جریان سفر به ایران، برای دیدار هشتادوششمین شهرآورد، مسابقه استقلال-پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران حضور یافت.

همزمان، ۳۵ تن از زنانی که برای تماشای مسابقه به ورزشگاه رفته بودند، بازداشت شدند و به آنان اجازه حضور در ورزشگاه داده نشد. بنا بر گزارش‌ها این افراد، پس از چند ساعت، آزاد شدند.

محمدرضا تابش، رییس فراکسیون ورزش مجلس، گفته است: وزیر ورزش به منظور بررسی حواشی حضور بانوان در ورزشگاه و بازداشت برخی از آنها، روز شنبه، در فراکسیون حضور خواهد یافت.

به گفته رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، ورود خانم‌ها به ورزشگاه هیچگونه منع شرعی و قانونی ندارد اما ملاحظاتی وجود دارد تا بستر حضور آنها فراهم شود و مسئولان باید هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازداشت تعدادی از زنان در حاشیه بازی شهرآورد و انتقال آنان به بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی به این دلیل که مکان امنی وجود ندارد، گفت: قاعدتا ورود به ورزشگاه آزادی که بالغ بر ۷۰ الی ۸۰ هزار نفر در آن تجمع کردند و تلویزیون هم مسابقه را در پخش مستقیم نشان می‌دهد یک محیط امن است و نمی‌تواند محیط ناامن باشد.

محمدرضا تابش با بیان اینکه پیش از این زنان در ورزشگاه برای تماشای بازی بسکتبال ایران و عراق حضور یافته بودند گفت: این حضور مشکلی را بوجود نیاورد، این که چطور آن سیاسی که پیشرفت کرده بود یک‌دفعه به عقب بازگشت، محل ابهام و پرسش ما نیز است.

دیدگاه