رئیس شورای شهر شیراز: دادستان به تخلفات شورای شهر سابق شیراز رسیدگی کند

  • 02 آبان 1396 - 13:34
رئیس شورای شهر شیراز: دادستان به تخلفات شورای شهر سابق شیراز رسیدگی کند

سیداحمدرضا دستغیب، رئیس شورای شهر شیراز از دادستانی خواست تا به «تخلفات» شورای شهر سابق این شهر رسیدگی کند.

آقای دستغیب امروز به خبرگزاری ایرنا گفت که برخی تصمیمات شورای شهر سابق «مجرمانه» بوده.

به گفته او، شورای شهر در سال جاری از محل ماده ۱۶ و ۱۷ حدود ۵۵۰ میلیون تومان بودجه برای کل سال داشته اما شورای شهر سابق این بودجه را طی چهار ماه نخست امسال هزینه کرده و اکنون شورای شهر فعلی بودجه‌ای از این محل در اختیار ندارد.

آقای دستغیب همچنین از خرید ۲۸۲ اتوبوس توسط شهرداری در ماه‌های قبل از انتخابات امسال به عنوان یک تصمیم «نمایشی» نام برده که باعث «خسارت به بیت‌المال» شده است.

او می‌گوید تنها ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شده و هزینه خرید ۱۸۲ دستگاه اتوبوس دیگر پرداخت نشده و بر اساس قرارداد، شهرداری باید روزانه به ازای هر روز تاخیر در تحویل این اتوبوس‌ها ۵۰۰ هزار تومان جریمه پرداخت کند که در ماه این جریمه برای ۱۸۲ اتوبوس بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود.

سیداحمدرضا دستغیب گفته:‌ «شورای چهارم این شهر ۲۸۲ دستگاه اتوبوس را با دو هدف خریداری کرد ابتدا رای آوردن و دوم تحمیل هزینه به شورای پنجم که این شورا در مقابل مردم شرمنده شود.»

به گفته او، «این خسارت را شورای شهر چهارم شیراز و به صورت عمدی به بیت المال وارد کرد و اموال عمومی شهروندان شیرازی زیان دیده است.»

رئیس شورای شهر شیراز از «واگذاری املاک به نهادها، افراد و گروه‌های مختلف» و «به کار گیری بیش از ۸۰ نفر بر اساس رابطه در شهرداری» به عنوان دیگر «تخلفات گسترده» شورای شهر سابق نام برده و گفته که در خصوص این تلفات اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت:‌ به تمام شهروندان اطمینان خاطر می‌دهم شورای پنجم هیچ کار نمایشی و فرمایشی انجام نخواهد داد و تا از تمام جوانب هر مصوبه‌ای مطمئن نشود که به نفع شهر و مردم خواهد بود آن را انجام نخواهد داد.

شورای شهر چهارم شیراز در اختیار اصول‌گرایان بود. ۱۲ تن از ۱۳ عضو شورای فعلی شیراز یعنی پنچمین دوره، اصلاح‌طلب هستند.

دیدگاه