بازداشت 139 شکارچی در فارس

  • 02 آبان 1396 - 10:00
بازداشت 139 شکارچی در فارس

اداره کل حفاظت محیط زیست فارس می‌گوید در مهرماه امسال ۱۳۹ شکارچی بازداشت شده و تحویل دستگاه قضایی شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست، نبی‌الله مرادی سرپرست اداره کل حفاظت  محیط زیست فارس گفت: از این متخلفین ۸۵ اسلحه کشف و ضبط شد.

به گفته آقای مرادی، این عملیات توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس در شهرستان‌های خنج، لار، بوانات، اقلید، داراب، استهبان، پاسارگاد، ارسنجان، فیروزآباد، نی‌ریز، مرودشت، لامرد، قیر و کارزین، فسا، نورآباد، کازرون، فراشبند، جهرم، سپیدان، خرامه و همچنین پارک‌های ملی قطرویه و بمو، منطقه حفاظت شده مله گاله و گشت سیار اداره کل انجام شده.

مجتبی شکرانه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس نیز گفت: از این متخلفین  لاشه ۲۶ راس کل، قوچ، روباه، تشی، خرگوش و گراز و ۱۱ سنجاب و میمون زنده و لاشه ۳۶۶ قطعه کبک و تیهو و اردک و کبوتر و ۱۱۹ قطعه پرنده زنده‌گیری شده شامل هوبره، دلیجه، کبک، کبوتر، طرقه و بلبل خرما کشف شد.

آقای شکرانه همچنین از کشف ۸۲۱ قطعه ماهی کپور، ۷ فقره تور ماهیگیری طی این مدت خبر داد و افزود: در مهر ماه ۱۸ هزار متر مربع از عرصه‌های تنگ‌بستانک رفع تصرف شد.

آمارهای موجود از «تعداد جانوران و پرندگان، میزان شکار و همچنین اسلحه‌های موجود» نشان می‌دهد که شکار بی‌رویه یکی از مشکلات مهم محیط زیست ایران طی چندین دهه اخیر است که به شدت بر تعداد حیوانات وحشی اثر گذاشته و جمعیت برخی گونه‌‌ها را به شدت کاهش داده و یا به انقراض کشانده است.

دیدگاه