حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها در انتظار تصمیم هفته آینده شورای فرهنگی زنان

  • 29 مهر 1396 - 12:29
حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها در انتظار تصمیم هفته آینده شورای فرهنگی زنان

زهرا آیت‌اللهی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده خبر داده که این شورای هفته آینده در خصوص زنان ایرانی به عنوان تماشاگر در ورزشگاه‌ها «تصمیم قطعی» می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، خانم آیت‌اللهی گفته که هفته گذشته نیز در این خصوص جلسه‌ای برگزار شده. جلسه‌ای که به گفته او چندان آسان نبوده: «در پایان این جلسه با مشخص شدن پیچیدگی‌هایی که در این خصوص وجود دارد، به این نتیجه رسیدیم که تصمیم‌گیری در این مورد آن‌قدرها هم ساده نیست. حضور زنان در ورزشگاه‌ها ابعاد مختلفی دارد که نمی‌توان آن را تنها از یک زاویه دید.»

شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

در حال حاضر زنان در ایران تنها می‌توانند در ورزشگاه‌هایی به‌عنوان تماشاگر حضور داشته باشند که مسابقات و ورزش‌های مربوط به زنان در آن‌ها برگزار شود. تنها در برخی موارد مانند مسابقات تیم ملی والیبال مردان، زنان به صورت محدود و کنترل‌شده، اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کرده‌اند.

تلاش برای رفع ممنوعیت حضور تماشاگران زن در استادیوم‌های ورزشی از سال‌ها پیش آغاز شده است و کارزارهای مختلف و گاه پردامنه‌ای هم در این رابطه جریان داشته است.

به تازگی نتایج یک نظرسنجی منشتر شده که نشان می‌دهد بیش از ۶۱ درصد موافق حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها هستند.

مرکز افکارسنجی دانشجویان (ایسپا) می‌گوید این نظرسنجی ۲۰ و ۲۱ شهریور جاری و به صورت تلفنی انجام شده و نظر ۱۰۳۱ نفر در این خصوص پرسیده شده است.

۵۱٫۶ درصد پاسخ‌دهندگان مرد و ۴۸٫۴ درصد نیز زن بوده اند.

بر پایه نتایج نظرسنجی ۶۱٫۱درصد افراد پاسخگو اعلام کرده‌اند با ورود زنان به ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات ورزشی موافق هستند و ۳۶٫۴ درصد نیز در این زمینه اعلام مخالفت کرده‌اند و ۲٫۵ درصد نیز پاسخ ندادند.

 

 

دیدگاه