لایحه بیمه زنان خانه‌دار «به زودی» تقدیم مجلس می‌شود

  • 28 مهر 1396 - 10:50
لایحه بیمه زنان خانه‌دار «به زودی» تقدیم مجلس می‌شود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مطالعات لازم در مورد چگونگی اجرای بیمه زنان خانه دار در حال انجام است و به زودی دولت لایحه آن را تقدیم مجلس می کند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، معصومه ابتکار عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از روستای چهل چشمه بخش ارژن شهرستان شیراز در جمع خبرنگاران، به تلاش های دولت برای افزایش مشاغل خانگی در روستاها اشاره و اظهار کرد: دولت از طرح هایی که در این زمینه سبب ایجاد اشتغال پایدار شود و معطوف به تامین نیازهای بازارهای داخلی و خارجی باشد، حمایت می کند.

وی افزود: در پیوند با رونق مشاغل خانگی، موضوع بازاریابی، استفاده از تجارت الکترونیکی و آموزش آحاد جامعه به ویژه زنان کارآفرین بسیار حایز اهمیت است، زیرا فعالان این عرصه باید بتوانند با استفاده از اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) به بازارهای داخلی و خارجی دست یابند بنابراین این کار با جدیت در معاونت اموز زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود، روند ایجاد مشاغل خانگی در روستاهای استان فارس را مناسب توصیف کرد و گفت: روستای چهل چشمه بخش دشت ارژن شهرستان شیراز در این حوزه به عنوان روستای نمونه اشتغالزایی بومی در کشور معرفی شده است زیرا اهالی آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت توانسته اند اشتغالزایی مناسبی انجام دهند و معضل بیکاری در روستا را حل کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این روستا بیکار وجود ندارد و روستاییانی هم که پیشتر برای اشتغال به شهر مهاجرت کرده بودند دوباره به روستا بازگشته و اکنون به کار اشتغال دارند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه سفر خود به فارس در جمع مردم روستای چهل چشمه بخش ارژن گفت: یکی از مهمترین هدف گذاری های دولت در سال جاری، بهبود وضعیت اقتصادی و زندگانی مردم به ویژه روستاییان است.

ابتکار بیان کرد: آموزش به روستاییان که منطبق با علم روز باشد برای ایجاد اشتغال پایدار بسیار مهم است زیرا تحقق این مقوله افزون بر افزایش کارآیی، درآمد بیشتری برای آنان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: روستاها افزون بر نقش ارزشمندی که در تولید مواد غذایی جامعه دارند در زمینه های مهم دیگری مانند حفظ فرهنگ، باورهای ملی و قومی و حفاظت از محیط زیست از جایگاه والایی برخوردارند.

روستای چهل چشمه از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز با ۲۸۵ خانوار در ۳۵ کیلومتری غرب این شهر واقع شده است.

دیدگاه