معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده: 30 درصد از پست‌های مدیریتی به بانوان واگذار می‌شود

  • 28 مهر 1396 - 10:46
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده: 30 درصد از پست‌های مدیریتی به بانوان واگذار می‌شود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت دوازدهم به طور جدی به الگوی واگذاری ۳۰ درصد از پست های مدیریتی به بانوان پایبند است و در همین دولت این امر محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا معصومه ابتکار، روز پنجشنبه ۲۷ مهر در نشست هم اندیشی با بانوان فرهیخته فارس در شیراز، بر لزوم ایجادعدالت جنسیتی در زمینه به کارگیری زنان و مردان درمدیریت جامعه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاکید کرد و افزود: در ادامه فعالیت دولت یازدهم، اهداف ارتقای جایگاه زنان و خانواده را با مشارکت دانشگاهها و شوراها ادامه می دهیم و بر این باوریم که نقش و جایگاه زنان در حوزه های مدیریتی جامعه باید افزایش یابد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در همه سطوح و دستگاه های اجرایی بابد نگاه متعادل جنسیتی داشته باشیم، در همه حوزه ها این شرایط باید فراهم و این تعادل ایجاد شود.

ابتکار تاکید کرد: ارتقای جایگاه و نقش زن در خانواده و در جامعه از سیاست های جدی دولت و از آرمان های انقلاب است و برنامه ششم هم بر آن تاکید کرده است، اعتلای خانواده و بهبود زندگی بانوان به برنامه تبدیل شده و این برنامه در سطح استانها هم تسری می یابد.

وی، با بیان اینکه سهم زنان از صندوق ذخیره ارزی برای ایجاد اشتغال زنان روستایی را پیگیری می کنیم، اظهار داشت: آگاهی و توان افزایی زنان در جامعه باید افزایش یابد زیرا مهمترین مولفه جامعه سالم، انسان سالم است و زنان در تربیت این انسان سالم نقش بسزایی دارند.

این مقام مسئول گفت: آموزش عمومی در حوزه های مختلف باید بررسی شود، بازماندگی دختران از تحصیل مورد واکاوی قرار گیرد و برای کم شدن فاصله ها چاره اندیشی شود.
ابتکار اضافه کرد: این از رویکردهای اصلی انقلاب است که زنان محدودیتی برای پیشرفت ندارند، ما این الگو را از امام راحل گرفته ایم و به آن پایبندیم.

وی، به نقش تعیین کننده بانوان در تربیت و پرورش فرزندان اشاره کرد و گفت: مهمتر از تربیت پزشک و مهندس باید در حوزه های کاربردی به تربیت نسل جوان بپردازیم نسلی که با اندیشه سالم مسیر حرکت خود را برگزیند.

معصومه دستغیب، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز در این نشست بر لزوم افزایش نقش مشارکتی بانوان در مدیریت اجتماعی تاکید کرد و بیان داشت: در استان فارس حدود یک هزار نفر از بانوان نخبه که در حوزه های مختلف از جمله بخش های عمومی و تخصصی جامعه، شوراها، بخشداری ها و دهیاری ها مسئولیت دارند، شناسایی شده اند.

دیدگاه