«برخی افراد در وزارت کشور نمی‌خواهند حکم شهردار شیراز صادر شود»

  • 27 مهر 1396 - 23:08
«برخی افراد در وزارت کشور نمی‌خواهند حکم شهردار شیراز صادر شود»

ابراهیم صبوری، نایب‌رئیس شورای شهر شیراز می‌گوید برخی افراد در وزارت کشور «علاقه‌مند نیستند» حکم شهردار شیراز صادر شود. او توضیح بیشتری در خصوص این افراد نداد اما برخی منابع می‌گویند سیدمحمدعلی افشانی استاندار پیشین فارس که معاون عمرانی وزیر کشور شده، در این خصوص نقش عمده‌ای دارد.

آقای صبوری امروز در جمع خبرنگاران گفت: شورای شهر شیراز پس از مخالفت وزارت کشور با انتخاب مهندس معافیان به دلیل بازنشستگی، بلافاصله آقای مهندس حیدر اسکندرپور را با اکثریت ۱۳ نفری در روز ۱۶ مهرماه برای تصدی شهرداری انتخاب کرد.

بر اساس قوانین وزارت کشور ۱۰ روز مهلت دارد تا حکم شهردار را صادر کند.

نایب‌رئیس شورای شهر شیراز افزود: مراحل تشکیل پرونده و بررسی شرایط آقای اسکندرپور در وزارت کشور انجام شده اما همچنان حکم شهردار شیراز صادر نشده است.

آقای صبوری گفت: جای سؤال است که چرا مسئولان وزارت کشور اهمیت اداره کلان شهری مثل شیراز با بافت جمعیتی و شرایط اقتصادی و اجتماعی خاص آن را درک نمی‌کنند؟

او هشدار داد که شورای شهر شیراز «اجازه نمی‌دهد افرادی خارج از حیطه اختیارات خود و به بهانه‌های واهی در مسیر صدور حکم شهردار منتخب شیراز کارشکنی کنند.»

نایب‌رئیس شورای شهر شیراز خواهان تسریع صدور حکم شهردار شیراز از سوی وزیر کشور شد.

مهدی حاجتی، عضو شورای شیراز نیز چند روز قبل از تاخیر وزارت کشور در صدور حکم شهردار شیراز انتقاد کرده و گفته بود: «به نظر می‌رسد وزارت کشور یا اطلاعی از وضعیت اداره کلان‌شهرها ندارد و یا با کلانشهری مثل شیراز مانند یک بخشداری یا دهیاری برخورد می‌شود.»

تا زمان صدور حکم حیدر اسکندرپور از سوی وزیر کشور آقای اسدی سرپرست شهرداری شیراز خواهد بود. آقای اسدی در حال حاضر نزدیک به ۶۰ روز است که سرپرست شهرداری است و بر اساس قانون بیش از سه ماه نمی‌تواند سرپرست باشد.

پیش از این نیز شورای شهر در اول شهریور عبدالحمید معافیان را به عنوان گزینه شهرداری شیراز معرفی کرد اما وزارت کشور پس از گذشت بیش از ۵۰ روز در نامه‌ای اعلام کرد که آقای معافیان به دلیل بازنشستگی نمی‌تواند شهردار شود.

 

دیدگاه