ورود بیش از 243 هزار گردشگر خارجی به فارس در 6 ماه نخست امسال

  • 24 مهر 1396 - 23:43
ورود بیش از 243 هزار گردشگر خارجی به فارس در 6 ماه نخست امسال

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: در ۶ ماه نخست سال ۹۶ بیش از ۲۴۳ هزار گردشگر خارجی به این استان سفر کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ که شمار گردشگران ۱۹۵ هزار نفر بود حاکی از ۲۵ درصد افزایش است.

شاپور رستمی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال ۹۲ که سال آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید بود، استان فارس پذیرای ۱۲۰ هزار گردشگر خارجی بود که این تعداد در سال ۹۳ به حدود ۲۸۱ هزار نفر، در سال ۹۴ به حدود ۲۸۸ هزار و سال ۹۵ به حدود ۳۹۲ هزار نفر افزایش یافت که این بیانگر رو به رشد بودن این مسیر است.

وی ضمن تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت های گردشگری استان با توجه به افزایش تعداد گردشگران، بیان کرد: یکی از زیرساخت های مهم در این زمینه اماکن اقامتی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرهاست که نیاز به افزایش تعداد آنها احساس می شود.

رستمی، ضریب کنونی اشغال هتل های استان را ۸۰ درصد برشمرد و افزود: با برنامه ریزی که دولت در زمینه توسعه و رونق صنعت گردشگری در کشور انجام داده و با اقداماتی که در این زمینه در فارس در حال انجام است، بی شک ما نیازمند افزایش تعداد اماکن و مراکز اقامتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم اینک ۷۸ هتل و هتل آپارتمان با ظرفیت بیش از ۱۵ هزار نفر در فارس فعال است، گفت: در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ۶۳ هتل و هتل آپارتمان با ظرفیت ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در استان فارس وجود داشت که در سال های گذشته شاهد روند رو به رشد در این زمینه بوده ایم.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس ادامه داد: در کنار موضوع افزایش هتل و هتل آپارتمان، بحث اقامتگاه های بوم گردی را نیز در این استان آغاز کرده ایم و تاکنون مجوز راه اندازی ۵۰ اقامتگاه در استان صادر شده که از این تعداد ۳۰ اقامتگاه در سال جاری به بهره برداری رسید.

رستمی گفت: در بحث مهمانپذیرها آنگونه که باید نتوانستیم ظرفیت پذیرش آنها را افزایش دهیم چرا که به سبب قدیمی بودن آنها، کمتر از سوی مسافران مورد استقبال قرار می گیرند.

وی ادامه داد: هم اینک ۱۳۵ مهمانپذیر در استان فارس وجود دارد که باید برای به روز رسانی و تقویت آنها از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.

او اضافه کرد: صنعت گردشگری، صنعتی است که همه نهادها و سازمان ها باید با همکاری یکدیگر برای رونق آن تلاش کنند.

وی، در مورد ثبت برخی رویدادهای استان در تقویم گردشگری، اظهار داشت: در استان فارس تاکنون ۳۶ رویداد از جمله جشنواره انار فاروق مرودشت، جشنواره انجیر روستای دوسیران کازرون و جشنوار گل و گلاب میمند فیروزآباد به ثبت رسیده که باید از این رویدادها برای توسعه و رونق صنعت گردشگری استان بهترین بهره را ببریم.

رستمی گفت: امسال بنا داریم که تمام رویدادهای سال ۹۷ را از هم اکنون شناسایی کنیم و آنها را در سه سطح منطقه ای، ملی و بین المللی توسعه دهیم.

دیدگاه