«ضرر میلیاردی» خرید اتوبوس‌ توسط شهرداری شیراز

  • 24 مهر 1396 - 6:05
«ضرر میلیاردی» خرید اتوبوس‌ توسط شهرداری شیراز

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، خسارت وارده از خرید ۲۸۵ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری که او آن را شو نمایشی توصیف کرد، را زیانی میلیاردی برای شهروندان این کلانشهر توصیف می‌کند.

به گزارش ایسنا، چند ماه قبل بود که در روزهای پایانی شورای چهارم، شهرداری ورود ۲۸۵ دستگاه اتوبوس مدرن درون‌شهری را جشن گرفت و طی مراسمی، بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه آن را آغاز کرد و اکنون رئیس پنجمین شورای شهر شیراز، این اقدام را یک شو نمایشی و زیان آن را ماهیانه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام می‌کند.

سید احمدرضا دستغیب که عصر یکشبنه ۲۳ مهر در ابتدای جلسه علنی شورای شهر شیراز سخن می‌گفت، گفت که جریمه و خسارت ۱۸۵ دستگاه اتوبوسی که هنوز وارد ناوگان حمل و نقل شیراز نشده، روزانه ۹۰ میلیون تومان و ماهیانه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

دستغیب در ادامه سخنان خود با اشاره به تصویب آئین‌نامه استفاده از خدمات مشاورین در جلسات گذشته شورای پنجم دست‌مایه‌ای برای دلواپسان شده است تا هزینه ۵۰ میلیون تومانی استفاده از این خدمات را بر سر شورا آوار کنند، گفت: آقایان دلواپس پاسخ دهند که چرا دلواپس پرداخت روزانه ۹۰ میلیون تومان خسارت نشدید؟

او همچنین از انتشار یک هزار جلد کتاب به ارزش ۷۳ میلیون تومان برای نشان دادن عملکرد شهرداری و شورای چهارم شهر شیراز انتقاد و اضافه کرد: عملکرد شورا و شهردار باید در عمل به مردم نشان داده شود نه با انجام هزینه‌های گزاف و میلیونی.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، از کمیسیون حمل و نقل و ترافیک این نهاد خواست تا گزارش دقیقی از وضعیت اتوبوس‌های خریداری شده موصوف برای ارائه در صحن شورا آماده کند.

دستغیب که هفته گذشته هم از آنچه هزینه کردن اعتبارات ماده ۱۷ شهرداری بیش از حد اعتبارات مصوب انتقاد کرده بود، یادآور شد: شهرداری شیراز طی قراردادی اقدام به خرید ۲۸۵ دستگاه اتوبوس ناوگان شهری کرده که ۱۰۰ دستگاه آن به خطوط وارد می‌شود اما هزینه ۱۸۵ دستگاه آن هنوز پرداخت نشده است.

او گفت که شهرداری شیراز باید بابت خسارت پرداخت نشدن مبلغ قرارداد، روزانه و به ازای هر اتوبوس ۵۰۰ هزار تومان بپردازد که جمع آن رقمی بالغ بر ۹۰ میلیون تومان خواهد شد.

دیدگاه