هواپیماهای پسابرجامی به شیراز پرواز می‌کنند

  • 22 مهر 1396 - 11:34
هواپیماهای پسابرجامی به شیراز پرواز می‌کنند

فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از اختصاص دو هواپیمای ATR پسابرجامی به فرودگاه بندرعباس و پرواز آن‌ها به ۱۰ شهر بزرگ کشور از جمله شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، فرزانه شرفبافی گفت: این هواپیماها، هواپیماهای نویی هستند که گروه پروازی و خدمه پرواز ایرانی با آن‌ها فعالیت خواهند کرد، پروازها از طریق شهر بندرعباس به شهرهای مختلفی صورت خواهد گرفت که ۱۰ شهر بزرگ را مانند زاهدان، کرمان، یزد، شیراز و کیش در نظر گرفتیم.

هواپیماسازی ای‌تی‌آر یک شرکت ایتالیایی – فرانسوی است. هواپیماهای جدید ATR خریداری شده برای شرکت ایران ایر از نوع جت پروانه‌ای هستند. این نوع هواپیما پرفروش‌ترین هواپیمای کلاس زیر ۱۰۰ نفره است و در کشورهای مختلف دنیا در حال پرواز. از آب و هوای گرم و خشک آفریقایی گرفته تا سرد و مرطوب اروپایی.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: ترجیح می دهیم این هواپیماها، در منطقه حاشیه خلیج فارس پروازهای منطقه ای نیز داشته باشند که در حدود یک تا دو ماه آتی برنامه‌ریزی برای پروازهای خارج از کشور برای هواپیمای ATR  در دستور کار است.

خانم شرفبافی درباره ظرفیت این هواپیماها گفت: ظرفیت این هواپیماها بین ۶۵ تا ۷۰ نفر است که مسافران را جابه جا می‌کند و تهاتر پروازی به صورتی است که سعی کردیم حداکثر تعداد پرواز را از بندرعباس داشته باشیم.

شرکت ایتالیایی- فرانسوی «ای‌تی‌آر» پس از ایرباس و بوئینگ، سومین شرکت هواپیماسازی است که در پی توافق هسته‌ای ایران (برجام) و قدرت‌های جهانی به طرف قرارداد ایران برای نوسازی ناوگان فرسوده خطوط هواپیمایی‌اش تبدیل شده است.

دیدگاه