محکومیت 83 میلیون تومانی شکارچیان در فارس

  • 18 مهر 1396 - 7:12
محکومیت 83 میلیون تومانی شکارچیان در فارس

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: ۲ شکارچی متخلف که در مناطقی از فارس اقدام به شکار غیرقانونی کرده بودند از سوی دستگاه قضایی به پرداخت ۸۳۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست فارس، نبی‌الله مرادی گفت: این دو متخلف اهل فراشبند بوده و به شکل غیرقانونی اقدام به شکار پرنده و پازن کرده بودند.

او توضیح داد: با انجام عملیات تعقیب و گریز توسط محیط‌بانان و با همکاری مطلوب نیروی انتظامی این متخلفین در منطقه شکار ممنوع دالان فراشبند دستگیر شدند؛ پس از بررسی‌های قضایی محرز شد که آنان طی چند مرحله شکار، پنج راس کل و یکصد و نود قطعه کبک و تیهو شکار کرده بودند .

مرادی افزود: شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی فراشبند این متخلفین را با در نظر گرفتن مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی حفاظت محیط زیست و بدین شرح که خسارت ناشی از شکار هر راس کل یکصد میلیون ریال و خسارت ناشی از هر قطعه کبک و تیهو دو میلیون ریال است، به پرداخت هشتاد و هشت میلیون تومان جریمه محکوم کرد.

آمارهای موجود از «تعداد جانوران و پرندگان، میزان شکار و همچنین اسلحه‌های موجود» نشان می‌دهد که شکار بی‌رویه یکی از مشکلات مهم محیط زیست ایران طی چندین دهه اخیر است که به شدت بر تعداد حیوانات وحشی اثر گذاشته و جمعیت برخی گونه‌‌ها را به شدت کاهش داده و یا به انقراض کشانده است.

دیدگاه