اعتصاب غذای مجدد احسان مازندرانی در زندان

  • 17 مهر 1396 - 19:44
اعتصاب غذای مجدد احسان مازندرانی در زندان

حسین تاج، وکیل احسان مازندرانی خبر داد این روزنامه نگار زندانی، دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است.

او در پستی توئیتری نوشته است: «احسان مازندرانی در اعتراض به اشتباه اجرای احکام، دادستانی و اوین و مخالفت بدون دلیل دادستان تهران با مرخصی‌اش در سکوت اعتصاب غذا کرد.»

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در آخرین بیانیه خود از مقامات ایرانی خواسته بود که به وضعیت جسمانی این روزنامه‌نگار در بند رسیدگی بیشتری کرده و وی را آزاد کنند.

احسان مازندرانی روزنامه‌نگار اهل شیراز و مدیرمسول سابق روزنامه فرهیختگان ۲۳ اسفند ۹۵ و کمتر از یک‌ماه پس از آزادی از زندان به علت آنچه که اشتباه در آزادی پیش از موعد او از سوی مقامات قضایی اعلام شد مجددا بازداشت گردید و از آن پس چندین بار دست به اعتصاب غذا زده است که عوارض جسمانی و بیماری برای این روزنامه‌نگار را به همراه داشته است.

مازندرانی ۱۱ آبان سال ۱۳۹۴ در تهران بازداشت شد. او به‌ اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت» به تحمل هفت سال حبس تعزیری محکوم شد اما دادگاه تجدیدنظر، حکم او را به ۲ سال کاهش داد. ۱۱ آبان ۱۳۹۶ مدت محکومیت او به پایان می‌رسد.

این روزنامه‌نگار پیش‌ از این هم در اسفند سال ۱۳۹۱ و به دنبال بازداشت شماری روزنامه‌نگاران در آن سال، در دفتر روزنامه اعتماد بازداشت شد و پس از حدود سه هفته با سپردن وثیقه از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

دیدگاه