«پرونده‌ای از شیراز به تهران ارسال شد و بر اساس آن حکم معافیان صادر نشد»

  • 15 مهر 1396 - 7:23
«پرونده‌ای از شیراز به تهران ارسال شد و بر اساس آن حکم معافیان صادر نشد»

علی اکبری، نماینده شیراز در مجلس می‌گوید که دلیل اصلی عدم صدور حکم عبدالحمید معافیان، شهردار شیراز مساله بازنشستگی نبوده است.

او از پرونده‌ای سخن به میان آورده که در شیراز علیه آقای معافیان تهیه و به تهران ارسال شده و بر اساس همین پرونده نیز حکم شهردار شیراز صادر نشده است.

اکبری امروز به خبرگزاری فارس گفته در این خصوص به سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات نامه نوشته و با حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم صحبت کرده اما «متأسفانه حکم معافیان صادر نشد و دستگاه‌های مربوطه مخالفت کردند.»

نماینده شیراز بحث بازنشستگی آقای معافیان را مانع اصلی صدور حکم ندانسته و افزوده که محمدعلی نجفی شهردار تهران و قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان هم بازنشسته بودند اما حکمشان صادر شد.

وزارت کشور هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به شورای شهر شیراز اعلام کرده بود که عبدالحمید معافیان چون بازنشسته است، نمی‌تواند شهردار شود.

شورای شهر شیراز در واکنش به این نامه ظاهرا قصد دارد فرد دیگری را به عنوان شهردار معرفی کند. این تصمیم شورای شهر شیراز و «عدم جدیت و قاطعیت در پیگیری صدور حکم عبدالحمید معافیان» باعث بروز انتقاداتی شده است.

عبدالحمید معافیان شهردار پیشنهادی شیراز تاکنون در خصوص عدم ابلاغ حکمش سکوت کرده است

آقای اکبری همچنین وزارت کشور را متهم کرد که در عدم ابلاغ حکم عبدالحمید معافیان شهردار شیراز «قصور کرده است.»اکبری افزود اینکه چرا وزارت کشور حکم آقای معافیان را ابلاغ نکرده «جای تردید دارد.»

این نماینده مجلس گفت: «متأسفانه از بعضی جهات کم‌لطفی شد و وزارت کشور می‌توانست حکم شهردار شیراز را ابلاغ کند، چراکه طبق قانون اگر پس از ۲۰ روز جواب استعلام دستگاهی داده نشود، وزارت کشور می‌تواند در این خصوص اقدام کرده و حکم را بزند.»

او تاکید می‌کند که «مشکل عدم ابلاغ حکم شهردار شیراز قطعاً از داخل استان بود که وی تائید نشد.» اکبری جزییات بیشتری از این پرونده اعلام نکرده و صرفا گفته که حکم معافیان به دلیل «پرونده‌ای که داشته» صادر نشده است. ظاهرا اشاره این نماینده مجلس به بازداشت حدودا یک ماهه آقای معافیان توسط نهادهای امنیتی در سال ۱۳۹۰ است. آقای معافیان در آن زمان رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فارس بود. افزون بر عبدالحمید معافیان شمار دیگری از اعضای ارشد این شورا نیز در آن زمان بازداشت شدند.

شورای شهر شیراز ۲۸ مرداد امسال با رای هر ۱۳ عضو خود عبدالحمید معافیان را به عنوان شهردار انتخاب کرده بود.

دیدگاه