«مخالفت استاندار فارس با استعفای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز»

  • 11 مهر 1396 - 10:29
«مخالفت استاندار فارس با استعفای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز»

محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدعی شده که اسماعیل تبادار استاندار فارس با استعفای او مخالفت کرده است.

ایمانیه که امروز در یک نشست خبری سخن گفت، افزود استاندار فارس دو بار گفته که موافق تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته اگر از ریاست داتشگاه کناره‌گیری کند «دشمنان خوشحال می‌شود.»

ایمانیه چند روز قبل گفته بود که از سمتش استعفا کرده و وزیر بهداشت هم با آن به صورت شفاهی موافقت کرده است. ایمانیه امروز در این خصوص نیز گفت: «جلسه ای بیش از یک ساعت با وزیر داشتم تا با استعفای من موافقت کند و چنین شد اما موضوعی که هست این است که نباید کسی بیاید که باعث پسرفت وضعیت دانشگاه شود.»

او افزود: «به درخواست وزیر بهداشت، چهار نفر را برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشنهاد دادم اما فعلا و تا زمان مشخص شدن گزینه‌ای شایسته، در مسئولیت کنونی ماندگار هستم

دکتر ایمانیه از سال ۱۳۸۴ تاکنون رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

دو روز قبل ۱۰ تشکل دانشجویی در نامه‌ای به سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت از او خواستند تا فردی را به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب کند که همسو با دولت باشد.

چهار سال قبل و با آغاز به کار دور اول دولت حسن روحانی، شماری از فعالان دانشجویی خواهان برکناری او شدند اما دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دکتر ایمانیه را ابقا کرد. فعالان دانشجویی خواهان برکناری او و برچیده‌شدن برخوردهای امنیتی در این دانشگاه بودند. دکتر ایمانیه از چهره‌های نزدیک به محافظه‌کاران است.

فرج‌الله رجبی، نماینده شیراز در مجلس پنجم شهریور امسال گفته بود که در حوزه معاونت دانشجویی و حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشجویان «برخوردهای سخت و امنیتی» می‌شود و «خیلی‌ها را دچار مشکل کرده است.»

این نماینده مجلس افزوده بود: «این موضوع را مستقیما با آقای دکتر ایمانیه مطرح کرده‌ایم، بسیاری از دانشجویان این دانشگاه از نوع نگاه امنیتی که به آنان می‌شود گلایه دارند.»

رجبی نگاه امنیتی در دانشگاه را «نقطه ضعف» دانسته و گفته بود: «چندین بار درخواست کردیم که اقدام روشنی در رفع مشکل انجام شود اما نشد.»

دیدگاه