بازداشت شکارچی قوچ در فیروزآباد

  • 06 مهر 1396 - 9:21
بازداشت شکارچی قوچ در فیروزآباد

شکارچی قوچ در فیروزآباد فارس شناسایی و بازداشت شد.

هوشنگ علی‌پور رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزآباد گفت: عکس این شکارچی که همراه با شکارش گرفته شده بود توسط یکی از شهروندان به اداره محیط زیست شهرستان فیروز آباد گزارش شد.

وی افزود: پس از شناسایی، با حکم دادستان در بازرسی از منزل متخلف، دو قبضه اسلحه سوزنی غیرمجاز، یک قبضه اسلحه بادی پی‌سی‌پی کشف و ضبط شد.

علی‌پور گفت: شکارچی متعهد به تحویل اسلحه گلوله‌زنی غیرمجاز شد و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزآباد با اشاره به اینکه قوچ وحشی از حیوانات حمایت شده و آسیب‌پذیر IUCN است گفت: حفاظت از تنوع زیستی نیازمند همکاری تنگاتنگ آحاد مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش دولتی است.

سازمان حفاظت محیط زیست ایران با استناد به گزارش «اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت» (IUCN) می‌گوید که حدود ۷۴ گونه از رده‌های مختلف جانوران در ایران در حال انقراض هستند و در فهرست قرمز این اتحادیه جهانی جای گرفته‌اند.

آمارهای موجود از «تعداد جانوران و پرندگان، میزان شکار و همچنین اسلحه‌های موجود» نشان می‌دهد که شکار بی‌رویه یکی از مشکلات مهم محیط زیست ایران طی چندین دهه اخیر است که به شدت بر تعداد حیوانات وحشی اثر گذاشته و جمعیت برخی گونه‌‌ها را به شدت کاهش داده و یا به انقراض کشانده است.

 

دیدگاه