چهار حادثه رانندگی درفارس با 5 کشته و 6 مجروح

  • 05 مهر 1396 - 11:31
چهار حادثه رانندگی درفارس با 5 کشته و 6 مجروح

چهارشنبه پنجم مهر در حالی آغاز شد که سه حادثه رانندگی در فارس منجر به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن ۶ نفر شد.

به گزارش ایرنا کانال خبری پلیس فارس برخورد یک دستگاه پژو۴۰۵ با کامیون در ۱۰۰ کیلومتری محور لار- بندرعباس ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ حمدالله هوشمندی رئیس پلیس راه جنوب فارس گفت: با اعلام گزارش تصادف یک دستگاه پژو با یک دستگاه کامیون در محور لار- بندرعباس،کارشناسان به محل حادثه اعزام شدند که علت حادثه را عدم رعایت فاصله طولی از طرف راننده کامیون بنز باری اعلام کردند.

همچنین واژگونی وانت نیسان در ۷۰ کیلومتری محور فرعی نورآباد ممسنی به ماهور در این شهرستان یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح بر جای گذاشت.

سرهنگ احمد احمدی رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را عدم توجه کافی به جلو در حین رانندگی از طرف راننده وانت نیسان اعلام کردند.

حادثه دیگر واژگونی سواری پژو ۴۰۵ در ۳۸ کیلومتری محور فرعی سعادت شهر در محدوده گردنه خرسی ۲ نفر کشته و ۲ نفر مجروح بر جای گذاشت.

کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از طرف راننده خودروی پژو۴۰۵ اعلام کردند.

همچنین واژگونی سواری پژو۲۰۶در ۳۷ کیلومتری محور آباده به شیراز ۲ نفر کشته بر جای گذاشت.

سرهنگ احمد احمدی رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کردند.

سعید غلامزاده، مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس چند روز قبل گفته بود که ۶۵۲ نفر در پنج ماه نخست سال جاری بر اثر حوادث رانندگی در فارس جان خود را از دست داده‌اند.

استان فارس رتبه اول کشور را در شمار کشته‌شدگان در حوادث رانندگی درون شهری و جاده‌ای دارد.

به گفته کارشناسان «تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی» از مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در ایران به شمار می‌آید.

پژوهشکده بیمه مرکزی ایران اعلام کرده در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین مرگ و میر در جاده‌ها را دارد.

دیدگاه