افزایش قربانیان حوادث رانندگی درون‌شهری در فارس

  • 03 مهر 1396 - 9:57
افزایش قربانیان حوادث رانندگی درون‌شهری در فارس

شمار قربانیان حوادث رانندگی درون شهری در فارس در پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

سعید غلامزاده، مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس امروز به خبرگزاری ایرنا گفت: از ۶۵۲ فرد جان‌باخته در سوانح رانندگی استان فارس در پنج ماه نخست امسال، ۱۹۱ نفر در حوادث رانندگی درون شهری جان خود را از دست داده‌اند.

شمار قربانیان حوادث درون‌شهری در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۹ تن بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس افزود: در پنج ماه نخست امسال و در مجموع حوادث رانندگی درون شهری و جاده‌ای این استان ۶۵۲ نفر کشته شدند و این در حالی است که این رقم در مقایسه با آمار ۶۲۶ نفری تلفات این حوادث رشد ۴.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

او گفت: این آمار سبب شده که استان فارس رتبه اول کشور را در شمار کشته‌شدگان در حوادث رانندگی درون شهری و جاده‌ای را به خود اختصاص دهد.

غلامزاده افزود: در پنج ماه نخست امسال، ۴۶۱ نفر در حوادث رانندگی برون شهری و جاده‌ای فارس فوت کرده اند که در این زمینه نیز نسبت به مدت مشابه پارسال، یک درصد افزایش را شاهد بودیم.

افزایش ۷.۲ درصدی شمار مردان در آمار جانباختگان حوادث رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس همچنین گفت: از مجموع جان باختگان در حوادث رانندگی درون شهری و جاده ای این استان در پنج ماه نخست امسال، ۱۳۳ نفر زن و ۵۱۹ نفر مرد بوده اند.

غلامزاده ادامه داد: آمار متوفیان زن نسبت به مدت مشابه ۶.۳ درصد کاهش و شمار مردان کشته شده در این حوادث ۷.۲ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

استان فارس در سال های گذشته در زمینه تلفات حوادث رانندگی در صدر استان‌های کشور بوده است.

بنا بر آمار رسمی، یک هزار و ۴۵۸ نفر پارسال در این حوادث در استان فارس جان خود را از دست دادند.

یک هزار و ۳۷۴ کشته در سال ۹۴، یک هزار و ۴۵۹ فوتی در سال ۹۳ و یک هزار و ۵۳۹ نفر در سال ۹۲ در حوادث جاده‌ای استان فارس کشته شدند.

به گفته کارشناسان «تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی» از مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در ایران به شمار می‌آید.

پژوهشکده بیمه مرکزی ایران اعلام کرده در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین مرگ و میر در جاده‌ها را دارد.

دیدگاه