افتتاح مدرسه آیت‌الله رفسنجانی در شیراز

  • 28 شهریور 1396 - 17:59
افتتاح مدرسه آیت‌الله رفسنجانی در شیراز

همزمان با برپایی جشن جوانه‌ها و اولین روز ورود دانش‌آموزان پایه دهم به مدرسه و در آستانه سال جدید تحصیلی، مدرسه آیت‌الله رفسنجانی در ناحیه ۴ آموزش و پرورش شیراز، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا ، مدیر کل آموزش و پرورش فاس صبح سه‌شنبه ۲۸ شهریور در آئین افتتاح مدرسه آیت‌الله رفسنجانی گفت: باید این مدرسه به عنوان مرکزی برای توسعه و ترویج اندیشه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شناخته شود.

حمیدرضا آذری با بیان اینکه همیشه به دنبال این بودیم مدرسه‌ای به نام آیت‌الله رفسنجانی نامگذاری کنیم، تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از روحانیون تاثیر گذار، توانمند و با استعداد بود .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به برخی تالیفات آیت‌الله هاشمی در دوران نوجوانی و جوانی، گفت: انجام فعالیت‌های علمی در سنین نوجوانی و جوانی نشان‌دهنده استعداد سرشار آن عالم بزرگوار بوده است.

آذری ایران دوستی را از دیگر ویژگی‌های خاص آیت الله رفسنجانی برشمرد و گفت: اعتلای ایران اسلامی و توسعه کشور از خواسته‌های وی بود، چنانچه در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در دوران سازندگی همه تلاش خود را برای اعتلای کشور به کار برد و حاصل این عقیده، علاقه مردم به وی بود .

مدرسه‌ آیت‌الله رفسنجانی دارای ۱۰ کلاس درس و ۳۶۰ دانش آموز است که در محل آموزشگاه استعدادهای درخشان ناحیه ۴ شیراز، احداث شده است.

 

دیدگاه