تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

سپاه 60 تیم «نهی از منکر» را در شمال غرب شیراز راه‌اندازی کرد

  • 21 شهریور 1396 - 11:07
سپاه 60 تیم «نهی از منکر» را در شمال غرب شیراز راه‌اندازی کرد

سرهنگ سیدحسین حسینی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) شیراز از راه‌اندازی ۶۰ تیم با هدف «امر به معروف و نهی از منکر» در شمال غرب شیراز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سپاه فجر فارس، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله گفته که این تیم‌ها در «مجتمع خلیج فارس، اکو پارک و…» از روش «تذکر لسانی با رویکرد اصلاحی ارشادی» استفاده می‌کنند.

طرح امر به معروف و نهی از منکر در ایران عمدتا به پوشش زنان محدود می‌شود. این طرح منتقدانی نیز دارد. رئیس‌جمهور روحانی سال ۱۳۹۴ گفته بود: «اینکه در نگاه برخی، امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه رفیع خود محدود به تذکر در خیابان‌ها شده است، جای تأسف بسیار دارد. امروز بزرگ‌ترین منکر جامعه، بیکاری است و بزرگ‌ترین معروف پیشرفت؛ نباید امر به معروف و نهی از منکر از عرصه مسائل اساسی کشور به چند مسأله فرعی محدود شود.»

سیروس سجادیان، فرمانده وقت انتظامی استان فارس نیز در سال ۱۳۹۲ از این طرح انتقاد کرده بود: «این‌که نیروی انتظامی افراد بدحجاب را دستگیر کند و مراجع قضایی جریمه کنند، کار درستی نیست. عده‌ای فکر می‌کنند سپاه یا بسیج باید به‌طور سازمانی وارد شوند و (با بدپوششی) برخورد کنند که این تفکر درستی نیست.»

او خواهان گسترش فرهنگ «امر به معروف و نهی از منکر» ‌به جای برخوردهای پلیسی شده بود.

در سال‌های اخیر شماری از زنان به دلیل آنچه که «بدپوششی» نامیده می‌شود، در شهرهای مختلف بازداشت و بعد از مدتی آزاد شده‌اند.

تحلیل‌گران مسائل اجتماعی می‌گویند این شیوه‌ها تاثیر معکوس دارد.

دیدگاه