خودکشی نافرجام دختر 16 ساله در شیراز

  • 18 شهریور 1396 - 9:53
خودکشی نافرجام دختر 16 ساله در شیراز

دختر ۱۶ ساله‌ای که قصد داشت با پریدن از روی یک ساختمان در بولوار فرصت شیرازی خودکشی کند، با حضور نیروهای امدادی از تصمیمش منصرف شد.

سرهنگ کاووس محمدی، معاون اجتماعی انتظامی استان فارس گفت: «با تلاش پلیس و نیروهای اورژانس و بهره‌گیری از اصول روان‌شناسی و فنون مشاوره، دختر جوان به آرامش دعوت و از خودکشی منصرف گردید و به اوژانس تحویل گردید.»

به گفته این مقام پلیس، دلیل اقدام به خودکشی این دختر ۱۶ ساله، «اختلالات سازشی، تعارضات خانوادگی، ارتباط نامناسب بین فرزند و والدین و عدم درک صحیح والدین از وضعیت او» بوده است.

در خصوص شمار خودکشی‌ها در شیراز و استان فارس آماری در دست نیست. سازمان پزشکی قانونی کشور از سال ۱۳۹۲ به بعد آمار خودکشی‌ها را اعلام نکرده است.

با این حال معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس خرداد امسال گفته بود که شیراز با ۴۳ درصد، مرودشت با ۹ درصد و شهرستان کازرون با ۶ درصد بیشترین آمار خودکشی‌های استان فارس را در سال ۱۳۹۵ داشته‌اند.

به گفته او آمار خودکشی‌ها در استان فارس در سال ۱۳۹۵ بیش از دو برابر میزان قتل‌ها بوده است.

این مقام پلیس آمار میزان قتل‌ها را اعلام نکرده.

به گفته سرهنگ کاووس محمدی، «اختلافات خانوادگی، بیکاری و افسردگی ناشی از مشکلات روحی و روانی» از علل خودکشی بوده که با روش‌هایی مانند «حلقه آویزی، سلاح گرم و ….» انجام شده است.

همچنین ۸۰ درصد خودکشی‌ها در استان فارس طی سال ۱۳۹۵ از سوی مردان و ۵۶ درصد آمار خودکشی هم مربوط به افراد مجرد بوده است.

براساس آمار پزشکی قانونی، بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۱، بیش از ۳۰‌ هزار نفر در سراسر کشور بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین براساس آمار سال ۹۲ از هر صد ‌هزار ایرانی، پنج نفر در سال جان‌شان را با خودکشی از دست داده‌اند.

دیدگاه