انصراف اعتراضی و دسته‌جمعی دانشجویان رشته بیهوشی در شیراز

  • 12 شهریور 1396 - 21:29
انصراف اعتراضی و دسته‌جمعی دانشجویان رشته بیهوشی در شیراز

شماری از دانشجویان رشته بیهوشی در شیراز با امضای نامه‌ای خطاب به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از ادامه تحصیل انصراف دادند.

بر اساس تعرفه‌های اعلام‌شده در سال ۹۶ که از سوی هیات وزیران تصویب شده، رشته بیهوشی حدود ۲۵ درصد کاهش تعرفه‌ای داشته است. این موضوع باعث اعتراض متخصصان و دانشجویان این رشته شده است.

دانشجویانی که در شیراز به طور دسته‌جمعی انصراف داده‌اند، در نامه خود از تصمیم وزارت بهداشت به عنوان «بی‌عدالتی و تحقیر» نام برده و افزوده‌اند: «با این نگاه تبعیض‌آمیز غیرمنصافه و مغرضانه، ادامه تحصیل در این رشته جز سرخوردگی و ناامیدی در برنخواهد داشت.»

این دانشجویان می‌گویند خواهان تغییر رشته خود هستند.

هفته گذشته و در ادامه اعتراضات متخصصان بیهوشی ایران به کاهش تعرفه بیهوشی، اتابک نجفی، دبیر انجمن آنستزیولوژی [هوشبری] و مراقبت‌های ویژه ضمن انتقاد از «تبعیض و بی‌عدالتی» تاکید کرد که در صورت حل نشدن این مشکل، «احتمال دارد که برخی بیماران را بیهوش نکنیم».

همچنین به گفته بازرس این انجمن، علی حاج قاسمعلی، «کمبود منابع مالی» از سوی هیئت دولت به عنوان دلیل کاهش تعرفه بیهوشی عنوان شده است.

برخی از اعضای انجمن بیهوشی ایران تاکنون با چند مقام دولتی از جمله وزیر بهداشت و وزیر کار دیدار داشته‌اند، با این همه آن طور که از گزارش‌ها پیداست، هنوز به خواسته خود نرسیده‌اند.

 

 

 

دیدگاه