پلیس کرمانشاه «کبوترهای موادبر» را توقیف کرد

  • 07 شهریور 1396 - 17:31
پلیس کرمانشاه «کبوترهای موادبر» را توقیف کرد

نیروی انتظامی استان کرمانشاه حدود ۱۰۰ کبوتر را توقیف کرده است که گفته شده فروشندگان مواد مخدر برای ارسال این مواد از آنها استفاده می‌کرده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه گفته است که یکی از افرد “مواد فروش” این مواد مخدر را در بسته‌های تعبیه شده، به پای کبوترهای آموزش‌دیده می‌بست تا توسط آنها به مکان مورد نظر منتقل شود.

تمامی این “کبوترهای موادبر” هم اکنون در اختیار نیروی انتظامی استان کرمانشاه هستند.

_97582287_335796_559

در طرح “پاکسازی نقاط آلوده” در استان کرمانشاه و زمانی که نیروی انتظامی در خانه یکی از مظنونان به فروش مواد مخدر مشغول جست‌وجو بود، به کبوترهایی برخوردند که مواد جابجا می‌کردند.

بر همین اساس “چند نفر دستگیر و ده خانه هم پلمپ شده‌اند.”

بنابر اعلام پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در سال ۹۵ بیش از دو تن مواد مخدر در این استان کشف شده است.

استفاده از کبوترهای موادبر در بعضی کشورهای دیگر هم رواج دارد.

بیشتر از سه ماه پیش، مسئولان گمرک کویت، کبوتری را به دام انداختند که در کوله‌پشتی کوچک خود مواد مخدر حمل می‌کرد و در مجموع ۱۷۸ قرص در کیف کوچکی که به پشت این کبوتر وصل شده بود، پیدا شد.

این کبوتر البته در نزدیکی مرز عراق به دام افتاد.

در گذشته نیز پلیس کشورهای دیگر به مواردی برخورده بودند که از کبوتر برای حمل مواد مخدر سبک و گران‌قیمت استفاده می‌شده است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی محافظان زندانی در کاستاریکا کبوتری را گرفتند که با خود کوکایین و ماریجوانا در کیف کوچک زیپ‌داری که به پشتش وصل شده بود، حمل می‌کرد.

چهار سال قبل‌تر از این هم (۲۰۱۱) پلیس کلمبیا کبوتری را پیدا کرد که به دلیل سنگینی محموله کوکایین و ماریجوانا نمی‌توانست از بالای ارتفاع بلند دیوار زندان بپرد.

در گذشته از کبوترها برای پیام‌رسانی و نامه‌بری استفاده می‌شده چون این پرندگان استعداد خارق‌العاده‌ای در پیدا کردن خانه را دارند.

آنها می توانند حتی از صدها کیلومتر دورتر، خانه خود را پیدا کنند.

دیدگاه