روایت‌های «ضد و نقیض» در خصوص حمله به سرباز اهل فارس

  • 03 شهریور 1396 - 15:59
روایت‌های «ضد و نقیض» در خصوص حمله به سرباز اهل فارس

دو نفر به اتهام حمله به بخشداری «پیشین» در شهرستان «سرباز» استان سیستان و بلوچستان بازداشت شدند. در حمله مهاجمان به بخشداری پیشین، دو تن از جمله یک سرباز وظیفه به نام «محمدحسین رستگار» که اهل شهرستان داراب در استان فارس است، جانش را از دست داد. یک بسیجی دیگر به نام عارف آسکانی نیز در این حمله جانش را از دست داد.

در خصوص این حمله روایت‌های ضد و نقیضی بیان شده است. برخی منابع گفته‌اند حمله مسلحانه بوده اما برخی منابع دیگر گفته‌اند حمله با «چاقو» بوده است. از سوی دیگر برخی منابع می‌گویند حمله ۲۸ مرداد بوده اما منابعی دیگر گفته‌اند حمله ۳۱ مرداد بوده است. نیروی انتظامی می‌گوید در این حمله دو نفر جانشان را از دست داده‌اند اما روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گفته سه نفر جانشان را از دست داده‌اند.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه گزارش داده که مهاجمان به بخشداری «پیشین» چند فرد مسلح بوده‌اند که نتوانسته‌اند وارد بخشداری شوند و به روی سرباز وظیفه بخشداری «آتش گشوده‌اند.»

اما علی اصغر میرشکاری، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان به خبرگزاری ایرنا گفته دو فرد مسلح موتورسوار روز «سه‌شنبه ۳۱ مرداد» با «چاقو» وارد بخشداری پیشین شده‌‌اند و «دو نفر» را به شهادت رسانده‌اند.

میرشکاری ضمن «رد» احتمال تروریستی بودن حادثه، گفته که مهاجمان بلافاصله با موتورسیکلت متواری شده‌اند.

در همین حال محمد قنبری، فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان امروز جمعه سوم شهریور گفت که دو مهاجم که باعث شهادت «دو تن» شده‌اند، با همکاری پلیس و سپاه در یکی از روستاهای بخش «پیشین» بازداشت شده‌اند.

بخش پیشین از توابع شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان، در حدود ۵ کیلومتری مرز ایران و پاکستان و ۱۰۰ کیلومتری شهر «تربت» پاکستان قرار دارد.

این مقام پلیس گفته که بازداشت‌شدگان اعتراف کرده‌اند که در به شهادت رساندن محمدحسین رستگار و عارف آسکانی و همچنین به شهادت رساندن یکی دیگر از کارکنان وظیفه سپاه پاسداران که «چندی پیش» در این شهرستان به شهادت رسیده، دست داشته‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان هویت بازداشت‌شدگان را فاش نکرده و توضیح نداده که این حمله آیا مسلحانه و از سوی گروه‌های تروریستی بوده یا خیر.

از سوی دیگر و به گزارش سپاه‌نیوز، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه امروز اعلام کرده که این حمله «۲۸ مرداد» در بخش پیشین رخ داده و بر اثر آن «دو تن از نیروهای وظیفه و یک نفر از بسیجیان» به شهادت رسیده‌اند.

سپاه در حالی آمار شهدا را سه نفر اعلام کرده که معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان امروز نیز گفته این حمله منجر به شهادت یک مامور انتظامی و یک بسیجی اهل سنت شده است.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه می‌گوید که از بازداشت‌شدگان «سلاح و مهمات» کشف کرده است.

 

مناطق مرزی این استان در سال‌های گذشته بارها شاهد حمله‌های مسلحانه و شهادت نیروهای نظامی و غیرنظامی بوده است.

 

دیدگاه