مرگ سه نفر در شرق فارس بر اثر حادثه رانندگی

  • 28 مرداد 1396 - 17:21
مرگ سه نفر در شرق فارس بر اثر حادثه رانندگی

بر اثر برخورد تریلی و کامیون در محور قطروئیه نی‌ریز به سیرجان کرمان در شرق استان فارس، سه نفر جان خود را از دست دادند.

سرهنگ احمد احمدی رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت راننده کامیون در دم فوت کرده و راننده و سرنشین تریلی نیز در مسیر انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

به گفته او، علت وقوع این حادثه که امروز شنبه رخ داده، انحراف به چپ راننده تریلی بوده است.

تیرماه سال گذشته نیز سقوط اتوبوس حامل سربازان یک پادگان آموزشی در جاده سیرجان – نی‌ریز ۱۹ نفر کشته برجای گذاشت.

آمار قربانیان تصافات در ایران بسیار بالاست اما این آمار در سال های اخیر کاهش یافته است.

آمار قربانیان تصادفات رانندگی در سال ۱۳۸۴ بیش از ۲۷ هزار نفر بوده است. این آمار در سال ۱۳۹۴ به کمتر از ۱۷ هزار نفر رسید. به گفته نیروی انتظامی بیشترین تلفات رانندگی مربوط به خودروی پراید است.

اسدالله جولایی، مدیر عامل ستاد دیه سال ۱۳۹۰ گفته بود که از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۸۹ بیش از ۸۰۰ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته او، «از ۱۵ خرداد ۴۲ و همچنین در طول جنگ تحمیلی علی‌رغم هجوم همه‌جانبه دشمنان، بیش از ۲۳۰ هزار نفر از هموطنان‌مان شهید شدند ولی در طی ۳۲ سالی که از وقوع انقلاب اسلامی (سال ۱۳۵۷تا ۸۹) در کشورمان می‌گذرد تعداد کشته‌های رانندگی ما به بیش از ۸۰۰ هزار نفر کشته و ۹ میلیون نفر مصدوم می‌رسد.»

تصادفات جاده‌ای نهمین علت مرگ‌ومیر در جهان به شمار می‌رود اما در ایران، پس از بیماری‌های قلبی‌ و عروقی، دومین عامل مرگ و میر محسوب می‌شود.

بر اساس آمار‌های رسمی، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان، بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۵۰ میلیون نفر زخمی می‌شوند.

به گفته کارشناسان «تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی» از مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در ایران به شمار می‌آید.

پژوهشکده بیمه مرکزی ایران اعلام کرده بود در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین مرگ و میر در جاده‌ها را دارد.

دیدگاه