هشدار مقام دولتی در خصوص تجمع مخالفان تقسیم کازرون

  • 20 مرداد 1396 - 14:58
هشدار مقام دولتی در خصوص تجمع مخالفان تقسیم کازرون

سید کمال علوی، فرماندار شهرستان کازرون هشدار داده با کسانی که به گفته او «تجمعات غیرقانونی» راه می‌اندازند و مردم را در مخالفت با تقسیم کازرون «به کف خیابان می‌کشانند»، برخورد می‌شود.

علوی روز پنجشنبه ۱۹ مرداد در جمع خبرنگاران از مخالفان تقسیم کازرون به عنوان «افراد معلوم‌الحال» یاد کرد که با «دروغ و کذب‌گویی»، افراد «بی‌گناه»‌ را به کف خیابان «می‌کشانند» و باعث «تشویش اذهان عمومی» شده‌اند.

مخالفان تقسیم کازرون به دو شهرستان روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد تجمع اعتراضی برپا کردند. شماری از بازاریان نیز در اعتراض به این تصمیم مغازه‌های خود را تعطیل کردند. حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون نیز با حضور در جمع معترضان گفته بود که «همه باید براساس قانون عمل کنند و نباید مردم را دور زد.»

علوی در عین حال گفته که در خصوص ارتقای بخش چنار شاهیجان به فرمانداری نامه‌نگاری نشده اما اضافه‌ کرده: «شهرستان شدن بخش چنارشاهیجان از زمان نمایندگان پیشین مورد بحث و پیگیری بوده است.»

فرماندار کازرون گفته که «انتزاع و یا الحاق منطقه دشت‌برم یک خواسته عمومی مردم است و دولت هم بر مبنای رفاه حال مردم و توسعه‌یافتگی منطقه‌ای‌ تصمیماتی اتخاذ می‌کند.»

رئیس شورای تأمین کازرون ادامه داد: «چنانچه قرار باشد ارتقای بخش چنارشاهیجان به شهرستان شدن اتفاق بیفتد، مناطق امامزاده سید حسین (ع) و مجموعه آثار تاریخی بیشاپور به عنوان جزو لاینفک از شهر کازرون در بخش مرکزی خواهد ماند.»

حسین رضازاده، نماینده کازرون در مجلس نیز پیشتر گفته بود که «از اینکه موضوع شهرستان شدن بخش‌های کوهمره و چنارشاهیجان باعث نگرانی و ناراحتی بعضی از همشهریان عزیز شده از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم… به نظر می‌رسد نگرانی آنها از جهت “امام‌زاده سیدحسین” و “بیشاپور” است که این جای نگرانی ندارد چون شهرستان پیشنهادی شامل این دو مکان نیست.»

امامزاده حسین از جاذبه‌های گردشگری مذهبی و بیشاپور مهمترین بنای تاریخی کازرون است.

http://abanpress.ir/wp-content/uploads/Kazmap.jpg

در همین حال امام جمعه کازرون از قول عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفته که «بحث تقسیم بخش‌ها در شهرستان کازرون وجود ندارد.»

شهرستان کازرون در ۱۵۴ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

در سال‌های اخیر موضوع تقسیمات کشوری در استان فارس، خبرساز و گاهی بحرانی شده است.

سال ۱۳۹۲ بحث جدایی بخش‌هایی از استان هرمزگان و الحاق به استان فارس مطرح شد. این موضوع باعث شد تا تجمعات اعتراضی در هرمزگان شکل بگیرد. به دنبال این اعتراضات، جدایی بخش‌هایی از شهرستان پارسیان هرمزگان و الحاق به شهرستان لامرد در فارس مسکوت گذاشته شد.

در سال ۱۳۸۶ نیز جدایی روستای «خسرو شیرین» از شهرستان اقلید فارس و الحاق به شهرستان آباده فارس باعث بروز تنش‌ و درگیری‌هایی گسترده‌ای شد. این درگیری‌ها باعث کشته و مجروح شدن عده‌ای از شهروندان شد.

دیدگاه