تایید خبر شهادت یک نیروی حفاظت سپاه در جریان ‘مانور امنیتی’ فرودگاه مهرآباد

  • 07 تیر 1396 - 8:10
تایید خبر شهادت یک نیروی حفاظت سپاه در جریان ‘مانور امنیتی’ فرودگاه مهرآباد

اکبر قندلو، مسئول روابط عمومی فرماندهی حفاظت سپاه، خبر شهادت “پاسدار مهدی یزدی از نیروهای حفاظت فرودگاه” را تایید کرد.

سرهنگ قندلو سه شنبه ۶ تیر در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت که آقای یزدی “در مانور امنیتی اخیر فرودگاه مهرآباد از ناحیه سر مجروح شده بود”.

سپاه حفاظت هواپیمایی پیشتر اعلام کرده بود که این “مانور”، روز شنبه “در شرایط واقعی و به منظور ارتقای آمادگی‌ها و سنجش توان عملیاتی یگان حفاظت مستقر در فرودگاه مهرآباد” انجام شده است.

خبر شهادت مهدی یزدی، در روزهای گذشته در منابع گوناگون منتشر شده بود اما به تایید رسمی سپاه پاسداران نرسیده بود.

به دنبال انتشار اخباری از تیراندازی در فرودگاه مهرآباد و فرار وحشت زده مسافران در روز شنبه، گمانه زنی های متفاوتی در مورد منشا و دلیل این تیراندازی مطرح شده بود.

همان روز سپاه در اطلاعیه ای گفت که زد و خوردها نتیجه یک مانور نظامی برای “ارتقای آمادگی ها و سنجش توان عملیاتی” واحدهای حفاظتی فرودگاه بوده است. در اطلاعیه سپاه آمده بود: “این رزمایش به‌فضل الهی با موفقیت انجام پذیرفت.”

همزمان محسن همدانی، معاون امنیتی استانداری تهران، ضمن تاکید بر “امنیتی نبودن” اتفاق شنبه گفت که “این مانورها باید به صورت هماهنگ با سایر دستگاه‌ها برگزار شود.” اظهاراتی که به طور تلویحی، حکایت از در جریان نبودن برخی از دستگاه ها از وقایع روز شنبه فرودگاه مهرآباد داشت.

این در حالی است یک “مقام آگاه” به خبرگزاری ایسنا گفت دلیل ایجاد غافلگیری، “افزایش تاثیرگذاری این مانور و سنجش آمادگی نیروهای مسلح بوده است”.

تصاویر خبرساز از مهرآباد

کن نیوز، وبسایت اخبار صنعت هوانوردی در ایران، روز شنبه در کانال تلگرام خود ویدیویی را به عنوان ویدیویی از اتفاق فرودگاه مهرآباد منتشر کرد.

در این ویدیو صدای تیراندازی و فریادهایی شنیده می‌شد و یکی از افراد به شخصی می‌گفت که پشت ستونی پناه بگیرد.

دیدگاه