واکنش پلیس به قتل دختر هفت ساله افغان در کرمان

  • 30 بهمن 1395 - 11:50
واکنش پلیس به قتل دختر هفت ساله افغان در کرمان

سرانجام پس از گذشت ۱۷ روز از قتل یک دختر هفت ساله افغان در شهر کرمان، سرتیپ رضا اسدی فرمانده انتظامی استان کرمان جزییات این قتل را اعلام کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان این قتل را «قتل عادی» و ناشی از «مراقبت نکردن صحیح والدین از فرزندشان» توصیف کرده است.

این دختر که مدرسه نمی‌رفته است، صبح روز چهارشنبه ۱۳ بهمن در محل زندگی‌اش در خیابان ابوحامد ناپدید شد و بعدازظهر ۱۹ بهمن جسدش در یک مخروبه پیدا شده است.

بنی‌اسدی قتل این دختر توسط باند قاچاق اعضای انسان را رد کرده و گفته که «تمام اجزای داخلی و قابل پیوند بدن این کودک وجود داشته و تنها قسمتی از صورت و دست‌های وی توسط حیوانات وحشی آسیب دیده است.»

به گفته وی «کار شناسایی قاتل یا قاتلان این کودک به صورت شبانه روزی توسط نیروهای متخصص پلیس در دست انجام است.»

فروردین امسال نیز یک دختر شش ساله افغان از سوی امیرحسین ۱۷ ساله در ورامین به قتل رسید و با اسید سوزانده شد. حکم قصاص امیرحسین دی ماه ۱۳۹۵ تایید شد.

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان در واکنش به قتل ستایش در صفحه فیس‌بوکش نوشت: «خبر تکان‌دهنده جنایتی که علیه دختر شش‌ساله مهاجر افغان در ورامین به وقوع پیوسته است جانمان را به درد آورد. بازتاب وسیع رسانه‌ای و واکنش‌های گسترده عمومی نسبت به این خبر بعد از یک هفته نشان از عمق فاجعه دارد. در این شرایط، عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده ستایش کمترین کاری است که می‌توان انجام داد.»

با این حال تاکنون قتل دختر هفت ساله در کرمان هنوز واکنشی به دنبال نداشته است.

شمار پناهجویان افغان در ایران نزدیک به سه میلیون نفر برآورد می‌شود.

دیدگاه

  1. سلام درود تشکر از سایت محترم من به عنوان جانباز واسیر جنگ که البته کارنکردم وظیفه بوده از مقامات محترم عاجزانه درخواست دارم فکری برای اتباع افغانی بکنند چون تعداد زیاد افراد باعث چنین اتفاقات دردناک حتی برای نوامیس ایرانی هم می شود