بوی نامطبوع در خاش 52 تن را به بیمارستان کشاند

  • 30 خرداد 1396 - 10:43
بوی نامطبوع در خاش 52 تن را به بیمارستان کشاند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۵۲ نفر بعد از احساس بوی نامطبوع در سطح شهر خاش با علائم تنگی نفس، سردرد و تهوع به بیمارستان مراجعه کردند.

 دکتر محمود میری بنجار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک از مجموعه مراجعه کنندگان با این علائم به بیمارستان ۱۹ نفر بستری و تحت درمان هستند و بقیه مرخص شدند.

وی در تشریح واقعه گفت: حدود ساعت ۳ تا ۳،۵ بامداد امروز مطلع شدیم در شهر خاش مردم بوی نامطبوعی حس کردند و بعضی با علائم تنگی نفس، سردرد و تهو به بیمارستان مراجعه داشتند.

وی افزود: ساعت پنج صبح ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تشکیل شد و بعد تیم های تشخیصی و درمانی را به خاش اعزام کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: تیم تشخیصی بهداشت محیط برای بررسی دلیل این بوی نامطبوع به خاش اعزام شده است.

میری ادامه داد: همچنین صبح امروز ستاد بحران استان نیز تشکیل شده و اقدامات لازم است به مرحله اجرا در آمده و جای هیچ نگرانی نیست زیرا بو کامل از بین رفته و مراجعان دیگر در بیمارستان خاش با این علائم وجود ندارند.

وی گفت: به مردم توصیه می کنیم خونسردی خود را حفظ کنند و اگر افرادی علائم تنگی نفس، سردرد، تهوع و سوزش پوست داشتند به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: بررسی های دقیق علمی برای تعیین علت این حادثه در حال انجام است.

بر اساس بررسی های خبرنگار ایرنا با روشن شدن هوا خبری از استشمام بوی غیر طبیعی در خاش نیست و از حوالی تفتان نیز هیچ گونه فعالیت غیر طبیعی و یا بوی گوگرد و غیره گزارش نشده است.

در عین حال مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: گروههایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه سیستان و بلوچستان و مدیریت بحران به تفتان اعزام شده اند تا مورد را بررسی کنند.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

دیدگاه