کرونا تاکنون در فارس ۷۴۴۷ قربانی گرفته است

  • 26 دی 1400 - 13:42
کرونا تاکنون در فارس ۷۴۴۷ قربانی گرفته است

براساس آخرین گزارش‌های اعلامی، طی ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس جان باختند تا مجموع قربانیان این همه‌گیری در فارس به ۷۴۴۷ نفر برسد.

براساس آخرین گزارش‌ها، از ابتدای شیوع کرونا تا صبح شنبه ۲۵ دی، یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۷۵۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه و منجر به شناسایی ۵۱۵ هزار و ۵۰۸ بیمار مثبت شده است.

همچنین از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۵۵۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۵۰ هزار و ۸۵۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

گزارش‌ها حاکی است، از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۸۳ هزار و ۲۰۲ مورد تست سریع انجام شده و ۶۴ هزار و ۶۵۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین با بستری ۷۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۸۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

گفتنی است، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۶ هزار و ۲۲۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

طبق آخرین آمارها، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۳۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۲۲ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۶۷ هزار و ۱۱۸ دُز نوبت دوم و ۷۴۹ هزار و ۸۹۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

دیدگاه