پنج قلوهای شیراز از حمایت بهزیستی بهره مند می‌شوند

  • 26 دی 1400 - 14:28
پنج قلوهای شیراز از حمایت بهزیستی بهره مند می‌شوند

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس در دیدار با خانواده چند قلوهای تازه به دنیا آمده در بیمارستان حضرت زینب(س)گفت:در بودجه ۱۴۰۱ اعتباراتی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و فرزندآوری در نظر گرفته شده و این خانواده می‌توانند با مکاتبه با دفتر رهبر معظم،مورد حمایت قرار بگیرند.

 زهرا یقطین روز شنبه در این دیدار ضمن تبریک و کسب اطلاع از حال عمومی فرزندان و شرایط و وضعیت مالی این خانواده، اظهار داشت: با تکمیل پرونده در اداره کل بهزیستی فارس خانواده چند قلوها می توانند تحت حمایت های تعیین شده شامل مستمری، هزینه شیر خشک و پوشک و حق پرستار قرار گیرند.

وی ضمن بیان و تشریح تسهیلات و حمایت هایی که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت منظور شده و در اعتبارات بودجه ۱۴۰۱ به آن توجه شده است، افزود:  با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و تشویق به فرزند آوری، این خانواده می توانند با مکاتبه با دفتر مقام معظم رهبری، حمایت های دیگری نیز دریافت نمایند.

یقطین در جلسه ای که در حاشیه این دیدار با مدیر بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز داشت، با تأکید بر پیگیری مصوبه سفر رئیس جمهور در خصوص تعمیر و تکمیل بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز، بیان داشت: علاوه بر اعتبار مصوب شده که بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان جهت تکمیل بیمارستان، با تأکید بر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اعتباراتی برای تجهیز مراکز درمان ناباروری به وزارت بهداشت اختصاص داده شده است که انتظار می رود که با پیگیری های مجموعه علوم پزشکی استان اعتبارات این بخش نیز به خوبی جذب شود.

گفتنی است در این دیدار با هدیه ای از سوی دفتر امور زنان و خانواده استانداری از این خانواده تقدیر شد.

سه پسر و دو دختر هفته گذشته در یک زایمان در بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز به دنیا آمدند.مادر ۴۰ ساله این نوزادان در زایمان نخست خود هم دو قلوزایی داشته است.
 زمان بارداری این مادر باردار ۲۸ هفته طول کشید که حال برخی از نوزادان با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بکار گرفته شده نسبتا خوب است.

دیدگاه