قرارگاه عملیاتی آب در فارس تشکیل می‌شود

  • 25 دی 1400 - 15:48
قرارگاه عملیاتی آب در فارس تشکیل می‌شود

استاندار فارس، با بیان اینکه مدیریت آب استان باید به شکل مستمر انجام شود گفت: با تشکیل قرارگاه آب در فارس، تمام دستگاه‌ها باید با معرفی یک نماینده در این قرارگاه، برای نجات استان در زمینه تامین آب مشارکت و همکاری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه شنبه در جلسه شورای راهبردی آب فارس افزود: باید همانند کشورهای توسعه یافته برای مدیریت و مصرف هر قطره از آب برنامه داشته داشته باشیم.
وی ادامه داد: در بحث تامین و مصرف آب، انتقال آب و حتی فرهنگ مصرف آن باید همانند اقدامات ارزشمندی که در زمینه نقشه راه معادن، برنامه جامع کشاورزی و باغداری و سایر طرح‌های دیگر برنامه جامع پنج ساله در زمینه آبخیزداری و آبخوان‌ها، سدها، پساب، چاه‌ها و قنات و همچنین مصرف خانگی داشته باشیم.

به دنبال جلب همکاری استان‌های همجوار فارس برای انتقال آب دریا هستیم
رئیس شورای راهبردی آب فارس هم گفت: به دنبال جلب همکاری استان‌های همجوار برای انجام اقدامات مشترک جهت انتقال آب دریا به استان فارس هستیم.
محمد رضا رضازاده افزود: بر همین اساس جلساتی را با استاندار اصفهان و سایر مسئولان آن استان برگزار کرده‌ایم تا در صورت امکان مسیر انتقال آب از دریا را به شکل مشترک اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: این کار قطعا به کاهش هزینه‌ها و پیشبرد امور و اهداف کمک خواهد کرد که این رویکرد مورد استقبال نیز واقع شده است.
او بیان کرد: به منظور توجیه اقتصادی پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان فارس که یک نیاز حیاتی است اگر در جهت افزایش مشارکت در سرمایه‌گذاری، موفق به جذب شرکت‌ها و مصرف‌ کنندگان این منابع آبی شویم، کمک شایانی به شتاب اجرای پروژه خواهد شد.

استقرار دبیرخانه شورای راهبردی آب فارس در سازمان صمت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز با اشاره به اهداف تشکیل قرارگاه عملیاتی آب این استان گفت: با توجه به اهمیت تامین آب برای مصارف مختلف از جمله حوزه صنعتی و معدن، از ابتدای امسال نسبت به استقرار دبیرخانه این شورا در محل سازمان صمت اقدام کردیم.
حمیدرضا ایزدی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در زمینه پیش‌بینی، برآورد و احصا نیازهای آبی واحدهای صنعتی و معدنی استان اقدامات قابل توجهی انجام داده که با توجه کمبود منابع آبی در فارس قطعا بخش عمده‌ای از نیازمندی‌ها و مدیریت مصرف از طریق استفاده از پساب، تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب و همچنین انتقال آب خلیج ‌فارس تامین خواهد شد.

 محمد هادی ایمانیه استاندار فارس ۱۹ دیماه امسال با صدور احکام جداگانه‌ای سید محمد رضازاده، محسن اردکانی و خلیل رضائیان را به عنوان اعضای شورای راهبردی آب این استان منصوب کرد.
در بخشی از حکم استاندار فارس خطاب به سید محمد رضازاده، محسن اردکانی و خلیل رضائیان آمده است: انتظار دارد شورای راهبردی آب در استان در کنار سایر ارکان تصمیم گیری بالاخص شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بهره‌مندی از نظرات اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی و با استفاده از ظرفیت‌ها و حمایت های ملی و استانی دستگاه‌های متولی و همچنین همفکری اندیشمندان و صاحب نظران این حوزه بتوانند استراتژی و سیاست‌های کلان استان را در استفاده مناسب از منابع متنوع آب اعم از آب‌های سطحی و زیرزمینی فراهم سازد.

دیدگاه